Reklama Prasowa Roku 2006-2010 [SALON ODRZUCONYCH]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

ODPOWIEDZ
Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama Prasowa Roku 2006-2010 [SALON ODRZUCONYCH]

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (pt) 2006, 11:09:01

W tym topiku można obejrzeć ciekawe projekty reklam prasowych, które ze względów regulaminowych (lub ze względu na dobro konkursu 8O :wink:) nie zostały zakwalifikowane do rywalizacji o miano Reklamy Pasowej Roku 2006, 2007, 2008 i 2009.
Ostatnio zmieniony 04 gru (sob) 2010, 22:30:51 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 12 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #A

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (pt) 2006, 11:13:50

Reklama #A

Obrazek

Reklamodawca: Laura Biagiotti
Medium: Elle Decor
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Ciepły, żółty kolor kwiatów „wpływa” na talerz. Elegancko i z klasą.

(Reklama nie pochodzi z prasy polskiej.)
Ostatnio zmieniony 01 gru (pt) 2006, 11:18:05 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #B

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (pt) 2006, 11:17:24

Reklama #B

Obrazek

Reklamodawca: Ichendorf
Medium: Elle Decor
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Równowaga formy. Prostota i dynamizm.

(Reklama nie pochodzi z prasy polskiej.)

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #C

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (pt) 2006, 11:19:34

Reklama #C

Obrazek

Reklamodawca: Electrolux
Medium: Art & Decoration
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Od razu wiadomo, że odkurzacz jest bardzo cichy i przyjazny. Zastosowane kolory dają wrażenie spokoju i elegancji.

(Reklama nie pochodzi z prasy polskiej.)

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #D

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (pt) 2006, 11:21:34

Reklama #D

Obrazek

Reklamodawca: Electrolux
Medium: Art & Decoration
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Silny kontrast kolorów. Odkurzacz do używania na co dzień, wygodny i ergonomiczny. Niezbędny jak szczoteczka do zębów.

(Reklama nie pochodzi z prasy polskiej.)

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #E

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (pt) 2006, 11:22:53

Reklama #E

Obrazek

Reklamodawca: Scholtes
Medium: Art & Decor
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Nowoczesna, dynamiczna kuchnia. Mocny kontrast kolorów potęguje to wrażenie.

(Reklama nie pochodzi z prasy polskiej.)

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #F

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (pt) 2006, 12:59:29

Reklama #F

Obrazek

Reklamodawca: Platforma Obywatelska RP
Medium: Metropol nr 208/2006
Formaty: ~A3
Zgłaszający: Daniel Szwejkowski TV I
Uzasadnienie: Reklama została wypuszczona tuż przed 2. turą wyborów na Prezydenta Miasta Stołecznego Warszawy. Genialnie wpasowuje się w klimat nastrojów panujących w Polsce i stolicy. Poza tym główne hasło "Zostań PISowstrzymywaczem" stanowi świetny przykład jak inteligentnie można zwiększyć zapamiętywalność reklamy upodabniając się do "obcej" kampanii, która już dawno podbiła serca widzów. W ten sposób dodatkowo zwiększono siłę przekazu tego ogłoszenia. :twisted:.

(Reklama polityczna. Projekt nie bierze udziału w konkursie ze względu na obawę, że w ewentualnym głosowaniu na tę reklamę brano by pod uwagę aspekty wykraczające poza nią samą, tj. osobiste poglądy, ewentualnie nastroje polityczne. Inaczej mówiąc dano by upust swoim sympatiom politycznym, a nie wrażliwości graficzno-kreatywno-marketingowej. Pomysł - szczególnie jak na polską reklamę polityczną - jest rzeczywiście wart dostrzeżenia, choć już samo wykonanie, szczególnie projekt graficzny, nie zachwycają.)

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #G

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (pt) 2006, 13:40:20

Reklama #G

Obrazek

Reklamodawca: Zakład Ubezpieczeń Społecznych
Medium: Metro
Formaty: ~ 1/4 A4
Zgłaszający: Mariusz Zawadka TV I
Uzasadnienie: Jest to najlepsza reklama jaką w życiu widziałem! (:wink:) To właśnie ta reklama poruszyła moje emocje aż do granic wytrzymałości nerwowej. Styl graficzny wprowadza nas w czasy, kiedy ZUS był rządzony przez ludzi mających mnóstwo "fantastycznych" pomysłów społecznych, politycznych i finansowych. Szkoda tylko, że gdy te czasy już dawno minęły, my musimy ciągle jeszcze męczyć się z pozostałościami przeszłości.

(Reklama audycji radiowej. Projekt nie bierze udziału w konkursie ze względu na obawę, że w ewentualnym głosowaniu na tę reklamę brano by pod uwagę aspekty wykraczające poza nią samą, tj. osobiste poglądy, doświadczenia życiowe i uprzedzenia - nie mówię, że nie uzasadnione - w stosunku do reklamodawcy. Inaczej mówiąc dano by upust swoim emocjom życiowym, a nie wrażliwości graficzno-kreatywno-marketingowej. Pomysł na reklamę jest zupełnie nieciekawy, nudny, prawie żałosny. Zgłoszenie tej reklamy do konkursu jest celną ironią, która mogłaby się udzielić głosującym.)

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #H

Post autor: s_wojtkowski » 01 gru (pt) 2006, 14:29:05

Reklama #H

Obrazek

Reklamodawca: Ambasada Niemiec w Warszawie
Medium: Dziennik Polska Europa Świat
Formaty: ~ 1/4 A4
Zgłaszający: Sławomir Wojtkowski (gdyby się uczył w naszej szkole, to pewnie w SR)
Uzasadnienie: Bardzo silny przekaz. Niby polityczny, ale przechodzący prawie w reklamę społeczną (promującą zgodę i dobre relacje pomiędzy sąsiadami). Jest to przekaz oczywiście płatny (był sygnowany jako "reklama"), ale mieści się też w kanonie szeroko pojętych działań z zakresu międzynarodowego Public Relations. Ciekawe czy polskie ambasady all over the world też stosują takie techniki? Jeśli tak - jestem dumny i zadowolony.

(Reklama polityczna. Projekt nie bierze udziału w konkursie ze względu na obawę, że w ewentualnym głosowaniu na tę reklamę brano by pod uwagę aspekty wykraczające poza nią samą, tj. jej specyficzny przedmiot, cel, a także sympatie względnie uprzedzenia w stosunku do naszych zachodnich sąsiadów. Inaczej mówiąc dano by upust swoim nastrojom historyczno-polityczno-nacjonalistycznym, a nie wrażliwości graficzno-kreatywno-marketingowej.)
Ostatnio zmieniony 17 gru (ndz) 2006, 18:24:08 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #I, #J, #K, #L i #Ł

Post autor: s_wojtkowski » 17 gru (ndz) 2006, 18:21:36

Reklama #I, #J, #K, #L i

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

To ciekawe reklamy różnych reklamodawców zgłoszone przez Jarka Kalinowskiego z grupy SG I. Niestety, wszystkie one mają tę wadę (z punktu widzenia regulaminu naszego konkursu), że ukazały się dość dawno, tj. przed styczniem 2006 roku (a niektóre pochodzą nawet sprzed kilku lat). Ale napewno warto przyjrzeć się im uważniej... w Salonie odrzuconych.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Tak było rok temu...

Post autor: s_wojtkowski » 11 lis (ndz) 2007, 23:37:11

Tak było rok temu. Warto to sobie przypomnieć, bo za chwilę...

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #M -> #W

Post autor: s_wojtkowski » 20 lis (wt) 2007, 10:49:05

Reklama #M, #N, #O, #P, #Q, #R, #S, #T, #U, #V, #W

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Te ciekawe reklamy różnych reklamodawców zgłoszone rok temu przez Olgę Shahun (z zeszłorocznej grupy SR I) gdzieś mi kiedyś umknęły, a teraz się odnalazły. Niestety, wszystkie one mają tę wadę (z punktu widzenia regulaminu naszego konkursu), że ukazały się w zeszłym roku (lub wcześniej), a dodatkowo nie pochodzą - jak łatwo się domyśleć, może poza #U i #P - z prasy polskiej. Ale na pewno warto przyjrzeć się im uważniej... w Salonie odrzuconych.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #X

Post autor: s_wojtkowski » 26 lis (pn) 2007, 17:37:16

Reklama #X

Obrazek

Ta ciekawa reklama pochodzi z prasy brytyjskiej (dokładniej: z magazynu hobbystycznego poświęconego muzyce... zresztą sami domyślcie się jakiej), więc do Konkursu na Najlepszą Reklamę Prasową Roku 2007 nie może być zgłoszona. Przyniósł ją Bernard Sierakowski z TV I.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #Y

Post autor: s_wojtkowski » 26 lis (pn) 2007, 17:41:16

Reklama #Y

Obrazek
Obrazek

Ta ciekawa reklama rozkładówkowa pochodzi również z prasy brytyjskiej. Zaskakujący jest pomysł zamieszczenia w reklamie... maski do wycięcia. Nie będzie ona Reklamą Prasową Roku 2007, ale warto ją obejrzeć. Przyniósł ją Bernard Sierakowski z TV I.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #Z

Post autor: s_wojtkowski » 26 lis (pn) 2007, 17:49:21

Reklama #Z

Obrazek

Reklamodawca: Organizacja Free Tibet (?)
Medium: Newsweek Polska
Format: 80x100 mm
Zgłaszający: Marta Rydzyńska SR I
Uzasadnienie: „Rozgrywki pakistańskie. Z Tybetem”. Reklama społeczna ostro zestawiająca ze sobą Olimpiadę w Chinach wobec walki o niepodległość Tybetu. Olimpiada 2008 w Pekinie to pretekst do poruszenia wielu spraw, które na co dzień udaje się władzy ChRL kontrolować i tłamsić. To, że w przyszłym roku odwiedzi Chiny 30 tysięcy dziennikarzy i pół miliona cudzoziemców, jest ogromną szansą dla tych, których słabo słychać zza wielkiego muru.

(Reklama rzeczywiście poruszająca. Ale w polskiej edycji Newsweek'a była ona tylko zreprodukowana (przedrukowana) i nie pełniła funkcji reklamowej, a była jedynie materiałem ilustracyjnym do artykułu prasowego (o tym, że pochodzi ona z prasy niemieckiej świadczy m.in. hasło reklamowe). Dlatego musi ona zasilić nasz Salon odrzuconych.)
Ostatnio zmieniony 03 gru (śr) 2008, 18:01:16 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

ODPOWIEDZ