Reklama Prasowa Roku 2007 [NOMINACJE & WYNIKI]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Zablokowany
Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama Prasowa Roku 2007 [NOMINACJE & WYNIKI]

Post autor: s_wojtkowski » 13 lis (wt) 2007, 17:52:05

Konkurs na Reklamę Prasową Roku 2007!

[regulamin]


(1) Konkurs polega na wyborze najlepszej reklamy prasowej spośród inseratów publikowanych w prasie polskiej od stycznia do grudnia 2007 roku.

(2) Reklamy mogą zgłaszać wyłącznie aktualni Słuchacze oraz Absolwenci WSR.

(3) Reklamy do Konkursu zgłasza się poprzez złożenie na moje ręce (w realu) oryginału reklamy z krótkim opisem wg poniższego wzoru:

-> tytuł gazety lub magazynu,
-> numer, z którego pochodzi reklama + data jego publikacji,
-> imię, nazwisko i grupa zgłaszającego,
-> krótkie (2-, 3-, 4- lub 5-zdaniowe) uzasadnienie wyjątkowości reklamy.

Dopuszcza się też przesłanie reklamy (wraz z opisem jw.) pocztą.

(4) Każda osoba może zgłosić dowolną ilość reklam pod warunkiem dołączenia do każdego zgłoszonego projektu opisu/uzasadnienia, o którym mowa w pkt. (3).

(5) Reklamy można zgłaszać w nieprzekraczalnym terminie do dn. 05/12/2007 (środa).
(6) Wybór Reklamy Prasowej Roku 2007 odbędzie się na następujacych zasadach:

(6a) Głosowanie w internecie
Spośród wszystkich zgłoszonych reklam (ich scany będą umieszczone w niniejszym topiku) w dn. 10/12/2007 (poniedziałek) - 14/12/2007 (piątek) każdy forumowicz będzie mógł wybrać pięciu swoich faworytów (faworytek?) i wskazać ich; oficjalny komunikat ogłaszajacy zwycięzcę (zwyciężczynię?) ogłoszony zostanie dn. 17/12/2007 (poniedziałek). W ten sposób wyłoniona zostanie Reklam Prasowa Roku 2007 wg użytkowników forum szkolareklamy.pl

(6b) Głosowanie w realu
Wszystkie oryginalne reklamy (wycięte z gazet lub magazynów) złożone na moje ręce, zostaną wyeksponowane w korytarzu szkolnym wiadącym przy salach nr 6 i 7 w kierunku toalet; głosowanie na specjalnych ostemplowanych kuponach kolportowanych na terenie szkoły (i wydawanych wyłącznie aktualnym Słuchaczom WSR), które po wypełnieniu trzeba będzie umieścić w specjalnej urnie wystawionej w sekretariacie WSR, będzie trwało od dn. 10/12/2007 (poniedziałek) do dn. 15/12/2007 (sobota); oficjalny komunikat ogłaszajacy zwycięzcę (zwyciężczynię?) ogłoszony zostanie na Wielkiej Imprezie Świątecznej WSR w dn. 15/12/2007 (sobota), a niedługo potem na tablicy towarzyszącej wystawie nominowanych reklam w korytarzu szkolnym oraz na forum szkolareklamy.pl. W ten sposób wyłoniona zostanie Reklama Prasowa Roku 2007 wg Słuchaczy WSR.

Być może będzie to ta sama reklama, co wybrana na forum, ale być może wcale nie. I to też będzie ciekawe.

(7) Nagrody w obu wersjach Konkursu są następujące:

(7a) za zgłoszenie reklamy, która zwyciężyła w głosowaniu szkolnym -> zwolnienie z egzaminu końcowego z Reklamy Prasowej z oceną bardzo dobrą z zachowaniem obowiązku zaliczenia prac śródsemestralnych i lektur (jeżeli zwycięzcą będzie osoba z grup dziennych pierwszego roku) lub nagroda rzeczowa - książka/album o tematyce związanej z reklamą o wartości przekraczającej 100 pln (jeżeli będzie to inna osoba);

(7b) za zgłoszenie reklamy, która zwyciężyła w głosowaniu internetowym oraz za zgłoszenie reklamy, która nie zwyciężyła, ale znalazła się w pierwszej trójce głosowania szkolnego -> zwolnienie z ćwiczenia z aspektów graficznych reklamy prasowej (czyli de facto 1/3 materiału obowiązujacego na egzaminie z Reklamy Prasowej) z cząstkową celującą z tego materiału (jeżeli zwycięzcą będzie osoba z grup dziennych pierwszego roku) lub nagroda rzeczowa - książka/album poświęcona reklamie o wartości ok. 50 pln (jeżeli będzie to inna osoba).
Ostatnio zmieniony 31 sty (sob) 2009, 01:43:13 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 10 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #1

Post autor: s_wojtkowski » 15 lis (czw) 2007, 22:09:23

Reklama #1

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: CD Projekt Sp. z o.o.
Medium: CD Action nr 143 z 9/2007
Format: 2 x ~A4
Zgłaszający: Arturo Błażewicz SG I
Uzasadnienie: Dwustronicowa reklama gry komputerowej Wiedźmin (TheWitcher) budzi mieszane uczucia. Pierwsza strona przedstawia miły obraz półnagiej kobiety zalotnie spoglądającej na odbiorcę. W momencie przewrócenia strony czasopisma wszystko się jednak diametralnie zmienia: oczom czytelnika ukazuje się Wiedźmin "wykonujący swoją pracę". Widz zostaje nagle przeniesiony z ciepłego łóżka pięknej kobiety w brutalny świat Geralta słynącego z zabijania potworów. Obie części reklamy utrzymane są w podobnej, ciepłej tonacji kolorystycznej, mimo, ze ich odbiór jest skrajnie różny. Chodziło tu o efekt spójności (łatwe powiązanie) obu "części serialu reklamowego".
Komentarz sw: No to nieźle się zaczyna. Mocne uderzenie. Miejmy nadzieję, że teraz - jak u Hitchcocka - napięcie będzie już tylko rosnąć.
Ostatnio zmieniony 19 lis (pn) 2007, 15:12:55 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #2

Post autor: s_wojtkowski » 16 lis (pt) 2007, 23:15:07

Reklama #2

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Cenega Poland Sp. z o.o.
Medium: CD Action nr 144 z 10/2007
Format: 2 x ~A4
Zgłaszający: Arturo Błażewicz SG I
Uzasadnienie: Reklama gry Kane and Lynch jest tak bardzo niestereotypowa, że zwraca na siebie uwagę mimo tego, iż na żadnej z dwóch stron (części) reklamy nie tylko nie widzimy produktu, ale w ogóle żadnej części ilustracyjnej! Mamy dwie białe strony, a na każdej zaledwie dwie linijki tekstu. Swoiście "zmusza" to czytelnika do zapoznania się z treścią przekazu. Dodatkowym wabikiem jest zaangażowanie w kampanię samej redakcji, która - jak by nie patrzeć - jest dla czytelnika pewnym autorytetem. I ten autorytet cenzuruje reklamę "ze względu na jej charakter". Co to za charakter? O tym możemy dowiedzieć się na stronie polskiego dystrybutora, ściągając reklamę w formacie pdf.
Komentarz sw: Drugi zgłoszony projekt i jednocześnie drugi serial reklamowy (swoisty teaser prasowy). Czy to wyznaczy pewien trend w tegorocznym konkursie? BTW: zobaczcie nieocenzurowaną wersję na http://www.cenega.pl/kl/reklama.pdf

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #3

Post autor: s_wojtkowski » 19 lis (pn) 2007, 15:23:39

Reklama #3

Obrazek

Reklamodawca: Polska Telefonia Cyfrowa Sp. z o.o.
Medium: Metro nr 1213 z dn. 19/11/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Ilona Myszkowska SG I
Uzasadnienie: Reklama internetu bezprzewodowego. Adekwatnie do nazwy sub-marki (blue connect) reklama utrzymana jest w niebieskiej tonacji kolorystycznej (blue ang. - niebieski :wink:). Logo firmy jest wyeksponowane, oferta przedstawiona klarownie. Sugestywne jest też zaakcentowanie obniżenej ceny (z 499 zł na 1 zł). W części ilustracyjnej natomiast widzimy skaczącego mężczyznę, który ma być zapewne personifikacją skaczącego impulsu internetowego.
Komentarz sw: Cieszę się, że zgłoszono reklamę z gazety (gorszy, cieńszy papier - dlatego na scanie prześwituje lekko druga strona, słabszy jakościowo druk), bo zawsze to jakieś urozmaicenie konkursu. Czy jednak ma ona szansę w konkurencji z ekskluzywnymi reklamami z magazynów?

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #4

Post autor: s_wojtkowski » 19 lis (pn) 2007, 15:40:42

Reklama #4

Obrazek

Reklamodawca: Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o.
Medium: Metro nr 1213 z dn. 19/11/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Ilona Myszkowska SG I
Uzasadnienie: Chwytliwe pomarańczowe hasło adekwatne do koloru i nazwy marki (orange ang. - pomarańczowy :wink:). Oferta jasna i klarowna. Główną rolę odgrywa tu ilustracja nawiązująca do Świąt (na ponad miesiąc przed Świętami!) - wydeptany w śniegu kształt choinki. Leżący na jej czubku człowiek "robi orła" i ma być to swoisty odpowiednik gwiazdy. Rozmieszczeni na "gałęziach" choinki ludzie trzymają pochodnie pełniąc rolę żywych świec czy lampek. Ilustracja wygląda z pozoru na zdjęcie; dopiero po bliższych oględzinach nie ma wątpliwości, że to rysunek. Ciekawy pomysł.
Komentarz sw: No proszę, tak jeszcze daleko do Świąt, a reklamy świąteczne nie tylko się już ukazują, ale dodatkowo są od razu zgłaszane do naszego konkursu.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #5

Post autor: s_wojtkowski » 22 lis (czw) 2007, 17:36:50

Reklama #5

Obrazek

Reklamodawca: P4 Sp. z o.o.
Medium: Metro nr 1216 z dn. 22/11/2007
Format: ~A3
Zgłaszający: Ilona Myszkowska SG I
Uzasadnienie: Reklama Play jest nietypowa w porównaniu z innymi polskimi reklamami. Elementem przykuwającym uwagę są rozmaite cudaczne stworki. Niektóre z nich przypominają znaki graficzne charakterystyczne dla telefonów komórkowych (np. uciekająca koperta), pozostałe są z zupełnie "innej beczki" - futrzane niewiadomoco czy uśmiechnięta płyta. Pojawiają się też oczywiście barwy charakterystyczne dla Play - biało-fioletowe (kokarda na pudełku). Pudełko, z którego stworki wyciągają telefon, leży pod choinką, co ma sugerować jakie prezenty będą w te święta szczególnie pożądane. Ogólnie jest ładnie, kolorowo, fantazyjnie. Wprost cudacznie ("na Śwęta same cuda").
Komentarz sw: To już trzecia reklama komórkowa (druga świąteczna) w tym roku. (W ich dostarczaniu wyspecjalizowała się Ilona). Z tej branży brakuje jeszcze tylko na dobrą sprawę Plusa. A gdzie pozostałe branże?

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #6

Post autor: s_wojtkowski » 23 lis (pt) 2007, 13:50:22

Reklama #6

Obrazek

Reklamodawca: Wirtualna Polska S.A.
Medium: Cosmopolitan 12/2007; Joy 12/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Rydzyńska SR I; Karolina Sendor FOTO I
Uzasadnienie 1: Niestandardowy pomysł na promocję serwisu kulturalnego. Ciekawe zdjęcie :P Można powiedzieć: zwoje… filmowe. Wrażenie na temat wp.pl jak najbardziej in plus. Warto sprawdzić czy ich serwis kinomana jest rzeczywiście inteligentniejszy niż inne.
Uzasadnienie 2: Część ilustracyjna, budująca prawie cały przekaz, oparta jest na analogii. Zwoje taśmy filmowej (sfotografowane w prosty sposób na białym tle) jednoznacznie przypominają zwoje ludzkiego mózgu. Mamy więc i kino i inteligencję - dwa wyrazy, na których opiera się slogan.
Komentarz sw: Podoba mi się nie tylko część ilustracyjna, ale też layout jako taki i typografia. Konkurs nabiera rozpędu.
Ostatnio zmieniony 09 gru (ndz) 2007, 17:31:58 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #7

Post autor: s_wojtkowski » 23 lis (pt) 2007, 14:19:04

Reklama #7

Obrazek

Reklamodawca: Lancome Paris
Medium: Cosmopolitan 12/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Rydzyńska SR I
Uzasadnienie: Efektowna. Duże, kryształowe oczy pięknej kobiety wpatrzone wprost w nas. Zatrzymują nasz wzrok. Efekt spotęgowany został poprzez sprytną kompozycję. Podzielenie strony na dwie części poziomą linią ręki, dodatkowo obniżoną tak, by najpierw spojrzeć na twarzy modelki a dopiero potem ku części opisowej, w której dowiadujemy się, że nowy zapach od Lancome czyni kobietę niesamowitą, wręcz hipnotyzującą. Oczy i flakon zbudowane są jakby z jednej materii, związek perfum z urokiem kobiety jest niepodważalny. Standardowy haczyk na kobiety: „kup - będziesz taka jak ona”. Dopasowana gama barw i typografia. Czytelna klarowna kompozycja. Elegancki design, elitarny produkt.
Komentarz sw: Rzeczywiście. Efektowna.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #8

Post autor: s_wojtkowski » 23 lis (pt) 2007, 14:31:47

Reklama #8

Obrazek

Reklamodawca: Donna Karan New York
Medium: Cosmopolitan 12/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Rydzyńska SR I
Uzasadnienie: Tak powinno się robić reklamy prasowe perfum - patrzę na zdjęcie i czuję zapach! Reklama pobudza zmysł węchu nie bezpośrednio, ale poprzez inne zmysły. Za pomocą ciepłej kolorystyki, spójnej z gamą perfum, poprzez owalny kształt jabłka i flakonu (rozpoznawalność kształtu), oraz rekwizyty takie jak owoce, sok, krople wody odbierane jako świeżość i naturalność. Dodatkowo zauroczony mężczyzna dosłownie kontempluje zapach, a szczęśliwa kobieta je soczyste, zielone jabłko. Automatycznie wyobrażamy sobie, niemal czujemy bukiet perfum. Be Delicious to smaczny zapach. Fani perfum owocowych sprawdzą go na pewno.
Komentarz sw: No to lecimy dalej. Zapachami. W tym roku jakoś tak ładnie seriami (co prawda nie długimi, ale jednak) zgłaszane sa reklamy.
Ostatnio zmieniony 02 sty (sob) 2010, 01:39:50 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #9

Post autor: s_wojtkowski » 23 lis (pt) 2007, 15:13:26

Reklama #9

Obrazek

Reklamodawca: Unilever Polska S.A.
Medium: Viva nr z dn. 06/04/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Rydzyńska SR I
Uzasadnienie: Brr… aż mnie zaswędziały ręce. Wyschnięte beżowe mydło konotowane z wyschniętą spękaną skórą, która swędzi i piecze….. aaała. Każda kobieta wie, że mydło wysusza skórę. Każda kobieta wie, że kosmetyki Dove to biała ulga dla skóry. Reklama trafna, bo stymuluje wyobraźnię pobudzając zmysły. Posługuje się fotograficznym (wiarygodnym), argumentem. No i ta nazwa eufemistyczna. Dove to nie mydło… Dove to Kremowa Kostka Myjąca.
Komentarz sw: Każda kobieta wie... No tak, rzeczywiście, mężczyźni tak łatwo nie wierzą... reklamom :wink:.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #10

Post autor: s_wojtkowski » 26 lis (pn) 2007, 18:07:51

Reklama #10

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Fundacja "Maraton Warszawski"
Medium: Bieganie nr 06/2007
Format: 3 x ~1/3A4 plus ~A4
Zgłaszający: Marta Filipiak SGzI
Uzasadnienie: Reklama wciąga w proces percepcji poprzez zabawę (3 teasery + przekaz właściwy). Padają tu pytania "z życia wzięte", aż wreszcie pojawia się rozwiązanie: trzeba ćwiczyć bieganie! Styl reklamy - humorystyczny.
Komentarz sw: Quasi-seriale reklamowe w prasie są w tym roku modne. Przynajmniej w naszym konkursie.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #11

Post autor: s_wojtkowski » 26 lis (pn) 2007, 18:11:41

Reklama #11

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Volkswagen Motor Polska
Medium: Men's Health nr 05/2007
Format: 2 x ~A4
Zgłaszający: Marta Filipiak SGzI
Uzasadnienie: Fajne porównanie. Wyszukane. Jedna z tych cech samochodu, na którą bez reklamy nie zwrócilibyśmy uwagi. W dwóch odsłonach - jak każde tego typu oddziaływanie - daje napięcie. Wciąga czytelnika.
Komentarz sw: Jak wyżej, tj. w komentarzu do reklamy #10.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #12

Post autor: s_wojtkowski » 26 lis (pn) 2007, 18:30:16

Reklama #12

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Sony Poland
Medium: Men's Health nr 07-08/2007
Format: ~1/4A4 plus ~A4
Zgłaszający: Marta Filipiak SGzI
Uzasadnienie: Reklama w sympatyczny sposób pokazuje jedną z zalet aparatu Sony Cyber-shot DSC-H9. Dwie odsłony. Pierwsza - tradycyjnie - nie wykłada "kawy na ławę"; aby przekaz rozumieć - potrzebna jest druga. 15x zoom optyczny, żeby nie trzeba było podchodzić za blisko :wink:. A jeśli mimo wszystko ręka się zatrzęsie - to też przewidzieli :).
Komentarz sw: Jak wyżej, tj. w komentarzu do reklam #10 i #11.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #13

Post autor: s_wojtkowski » 27 lis (wt) 2007, 19:15:41

Reklama #13

Obrazek

Reklamodawca: ASUSTeK Computer Inc. (Polska)
Medium: Men's Health nr 05/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Filipiak SGzI
Uzasadnienie: Reklama ukazuje dwie marki i ich atrybuty w ciekawym połączeniu. Ważne są tu nie tylko kwestie rzucające sie w oczy (np. żólty kolor), ale i szczegóły (np. osłona wentylatora chłodzącego imitująca felgę na ilustracji uzupełniającej.
Komentarz sw: Rzeczywiście. Reklama ciekawa z marketingowego punktu widzenia. Zwracam uwagę na znaczną ilość informacji, co nie zdarza się często w reklamach zgłaszanych do konkursu.
Ostatnio zmieniony 27 lis (wt) 2007, 19:35:41 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #14

Post autor: s_wojtkowski » 27 lis (wt) 2007, 19:35:10

Reklama #14

Obrazek

Reklamodawca: Sarantis Polska S.A.
Medium: Men's Health nr 05/2007
Format: ~A4
Zgłaszający: Marta Filipiak SGzI
Uzasadnienie: Reklama skutecznie trafia w ciąg skojarzeń. Posuwa się dalej niż inne reklamy kosmetyków zapachowych. Już w pierszej rundzie widzimy jakieś konkretne działanie, a nie przedszkolne zaloty :wink:. Podkreślono tu najważniejszą cechę produktu - siłę przyciągania. Kup i sprawdź czy działa (jak nic innego nie pomaga :)).
Komentarz sw: Co tu dużo gadać - meżczyzna też (!) lubi być pożądany. Jak można przeczytać na stronie polskiego importera i dystrybutora "produkty Everlast przeznaczone są dla mężczyzn odważnych, pewnych siebie, lubiących współzawodnictwo, prowokujących. Everlast to wybór zwycięzcy, mężczyzny który przyciąga i uwodzi."
Ostatnio zmieniony 28 lis (śr) 2007, 14:01:19 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany