Reklama Prasowa Roku 2006 [NOMINACJE & WYNIKI]
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #27
Reklama #27
Reklamodawca: TNT Express Polska
Medium: Polityka nr 47/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Urszula Golnik SR I
Uzasadnienie: Reklama bardzo zwraca na siebie uwagę. Przekaz jest prosty. Trafnie zastosowana metafora. No i oczywiście podkreślenie niezawodności, wielkiej odpowiedzialności i zaufania (wizerunek marki), bo przecież - tu chodzi o ludzkie życie. Ciekawa jest też kombinacja poszczególnych elementów składowych tej reklamy: nietypowo podany nagłówek, rzadko spotykane umiejscowienie logo firmy, niebanalna, jakby reporterska część ilustracyjna.
Reklamodawca: TNT Express Polska
Medium: Polityka nr 47/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Urszula Golnik SR I
Uzasadnienie: Reklama bardzo zwraca na siebie uwagę. Przekaz jest prosty. Trafnie zastosowana metafora. No i oczywiście podkreślenie niezawodności, wielkiej odpowiedzialności i zaufania (wizerunek marki), bo przecież - tu chodzi o ludzkie życie. Ciekawa jest też kombinacja poszczególnych elementów składowych tej reklamy: nietypowo podany nagłówek, rzadko spotykane umiejscowienie logo firmy, niebanalna, jakby reporterska część ilustracyjna.
Ostatnio zmieniony 15 gru (pt) 2006, 15:15:59 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #28
Reklama #28
Reklamodawca: Skoda Auto Polska S.A.
Medium: Przekrój XXL 38/2006
Format: podwójne ~A3 (rozkładówka)
Zgłaszający: Arkadiusz Śledź TV I
Uzasadnienie: Reklama Skody ma imponujący format. Numer 38 Przekroju z 2006 roku ukazał się bowiem jako XXL (wymiarowo bliższy A3 niż A4), a dodatkowo Skoda Auto kupiła w nim rozkładówkę. Prawa część reklamy (ilustracji) prezentuje szczęśliwą rodzinkę, która jest zadowolona zarówno z życia, jak i swojego samochodu. Natomiast część lewa ukazuje ten sam samochód jako wyścigówkę. Przekaz jest zatem jasny: Skoda Roomster to połączenie samochodu rodzinno-weekendowego i sportowego. Reklama silnie przyciąga uwagę ze względu na rozmiar i jakość zdjęcia. Tekst właściwy jest wyraźnie oddzielony od części ilustracyjnej, co powoduje, ze przekaz jest przejrzysty i łatwy w odbiorze. Zastosowano tu zatem kilka ciekawych rozwiązań, które przynoszą pożądany efekt.
Reklamodawca: Skoda Auto Polska S.A.
Medium: Przekrój XXL 38/2006
Format: podwójne ~A3 (rozkładówka)
Zgłaszający: Arkadiusz Śledź TV I
Uzasadnienie: Reklama Skody ma imponujący format. Numer 38 Przekroju z 2006 roku ukazał się bowiem jako XXL (wymiarowo bliższy A3 niż A4), a dodatkowo Skoda Auto kupiła w nim rozkładówkę. Prawa część reklamy (ilustracji) prezentuje szczęśliwą rodzinkę, która jest zadowolona zarówno z życia, jak i swojego samochodu. Natomiast część lewa ukazuje ten sam samochód jako wyścigówkę. Przekaz jest zatem jasny: Skoda Roomster to połączenie samochodu rodzinno-weekendowego i sportowego. Reklama silnie przyciąga uwagę ze względu na rozmiar i jakość zdjęcia. Tekst właściwy jest wyraźnie oddzielony od części ilustracyjnej, co powoduje, ze przekaz jest przejrzysty i łatwy w odbiorze. Zastosowano tu zatem kilka ciekawych rozwiązań, które przynoszą pożądany efekt.
Ostatnio zmieniony 02 sty (wt) 2007, 14:04:05 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 4 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Zaproszenie do udziału w konkursie cz. 7
Zgłoszenia przyjmuję jeszcze tylko dziś, jutro i pojutrze. Czyli do czwartku 30/11. Sprężajcie się!
-
- Nowy(a)
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz (czw) 2006, 02:00:00
Reklama #29
Reklama #29
Reklamodawca: Alma Market S.A.
Medium: Promenada Sukcesu
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Pikantnie. Dzięki kolorom i skojarzeniom. Smacznego!
Reklamodawca: Alma Market S.A.
Medium: Promenada Sukcesu
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Pikantnie. Dzięki kolorom i skojarzeniom. Smacznego!
-
- Nowy(a)
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz (czw) 2006, 02:00:00
Reklama #30
Reklama #30
Reklamodawca: GG - Design S.C.
Medium: Mój piękny dom
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Ciekawy pomysł na reklamę przypominającą stronę internetową.
Reklamodawca: GG - Design S.C.
Medium: Mój piękny dom
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Ciekawy pomysł na reklamę przypominającą stronę internetową.
-
- Nowy(a)
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz (czw) 2006, 02:00:00
Reklama #31
Reklama #31
Reklamodawca: Clinique
Medium: Elle
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Zestawienie atrybutów eleganckiej kobiety. Robi wrażenie.
Reklamodawca: Clinique
Medium: Elle
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Zestawienie atrybutów eleganckiej kobiety. Robi wrażenie.
-
- Nowy(a)
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz (czw) 2006, 02:00:00
Reklama #32
Reklama #32
Reklamodawca: Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka
Medium: Elle Decoration
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Ciekawa stylizacja na lata 60. Przez niektórych odbierana jako kampania społeczna.
Reklamodawca: Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka
Medium: Elle Decoration
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Ciekawa stylizacja na lata 60. Przez niektórych odbierana jako kampania społeczna.
-
- Nowy(a)
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz (czw) 2006, 02:00:00
Reklama #33
Reklama #33
Reklamodawca: Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka
Medium: Elle Decoration
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Mnogość form. Domoteka też ma tyle w swojej ofercie?
Reklamodawca: Centrum Wyposażenia Wnętrz Domoteka
Medium: Elle Decoration
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Mnogość form. Domoteka też ma tyle w swojej ofercie?
-
- Nowy(a)
- Posty: 11
- Rejestracja: 07 wrz (czw) 2006, 02:00:00
Reklama #34
Reklama #34
Reklamodawca: Electrolux Polska Sp. z o.o.
Medium: Dom & Wnętrze
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Reklama pokazuje nowoczesną, szybką kuchenkę. Kontrastowe kolory dają efekt elegancji, czystości, dynamiki - jak w sportowym samochodzie.
Reklamodawca: Electrolux Polska Sp. z o.o.
Medium: Dom & Wnętrze
Format: ~A4
Zgłaszający: Anna J. Kalinowska SG I
Uzasadnienie: Reklama pokazuje nowoczesną, szybką kuchenkę. Kontrastowe kolory dają efekt elegancji, czystości, dynamiki - jak w sportowym samochodzie.
-
- Loża WSR
- Posty: 7525
- Rejestracja: 14 cze (sob) 2003, 02:00:00
No to sie nazywa rzut na tasme Zwracam jednak uwage ze reklamy 33-35,39, 31(?) prawdopodobnie nie spelniaja warunkow konkursowych. Wydaje mi sie ze chyba nie pochodza z prasy polskiej.
Niestety, spostrzezenie Si jest trafne. Niektóre zgłoszone projekty nie mogą wziąć udziału w konkursie. Przenoszę je do odddzielnego topiku <<Reklama Prasowa Roku 2006. Salon odrzuconych.>>
W związku z powyższym uległa zmianie numeracja reklam, ale na szczęście nikt jeszcze nie zdołał się do niej przyzwyczaić. [dopisek sw]
Niestety, spostrzezenie Si jest trafne. Niektóre zgłoszone projekty nie mogą wziąć udziału w konkursie. Przenoszę je do odddzielnego topiku <<Reklama Prasowa Roku 2006. Salon odrzuconych.>>
W związku z powyższym uległa zmianie numeracja reklam, ale na szczęście nikt jeszcze nie zdołał się do niej przyzwyczaić. [dopisek sw]
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #35
Reklama #35
Reklamodawca: Sephora Polska Sp. z o.o.
Medium: Olivia nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Daniel Szwejkowski TV I
Uzasadnienie: Część ilustracyjna tej reklamy za sprawą kilku czynników bardzo oddziałuje na wyobraźnię. Mogę pominąć fotografię nagiej kobiety, gdyż to rozumie się samo przez się (ładny ma biust ). Kolor czerwony majaczący w tle (i na twarzy naszej bohaterki) wydaje się bardzo zmysłowy i kojarzy się ewidentnie z miłością. Natomiast maska z piór tworzy atmosferę tajemniczości, co zwiększa zmysłowość całego przekazu. Gdzieś na uboczu pozostają reklamowane perfumy, jednak za pomocą części ilustracyjnej dają one obietnicę piękna i miłosci (co nie odbiega od ogólnej tendencji do reklamowania perfum, w końcu zapachu nie da się pokazać zdjęciem).
Reklamodawca: Sephora Polska Sp. z o.o.
Medium: Olivia nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Daniel Szwejkowski TV I
Uzasadnienie: Część ilustracyjna tej reklamy za sprawą kilku czynników bardzo oddziałuje na wyobraźnię. Mogę pominąć fotografię nagiej kobiety, gdyż to rozumie się samo przez się (ładny ma biust ). Kolor czerwony majaczący w tle (i na twarzy naszej bohaterki) wydaje się bardzo zmysłowy i kojarzy się ewidentnie z miłością. Natomiast maska z piór tworzy atmosferę tajemniczości, co zwiększa zmysłowość całego przekazu. Gdzieś na uboczu pozostają reklamowane perfumy, jednak za pomocą części ilustracyjnej dają one obietnicę piękna i miłosci (co nie odbiega od ogólnej tendencji do reklamowania perfum, w końcu zapachu nie da się pokazać zdjęciem).
Ostatnio zmieniony 01 gru (pt) 2006, 14:49:17 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
reklama #36
Reklama #36
Reklamodawca: Gucci
Medium: Viva nr 11/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Daniel Szwejkowski TV I
Uzasadnienie: Reklama zachwyca prostotą, a przez to jest bardzo wysublimowana i elegancka - tak też kojarzymy markę gucci. Kolorystyka jest pastelowa, chłodna. Kojarzy się z przyjemnym orzeźwieniem i swieżością, obiecując lekkie, orzeźwiające perfumy na lato.
Reklamodawca: Gucci
Medium: Viva nr 11/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Daniel Szwejkowski TV I
Uzasadnienie: Reklama zachwyca prostotą, a przez to jest bardzo wysublimowana i elegancka - tak też kojarzymy markę gucci. Kolorystyka jest pastelowa, chłodna. Kojarzy się z przyjemnym orzeźwieniem i swieżością, obiecując lekkie, orzeźwiające perfumy na lato.
Ostatnio zmieniony 01 gru (pt) 2006, 12:55:53 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.
-
- Zaczyna działać
- Posty: 213
- Rejestracja: 29 lip (sob) 2006, 02:00:00
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #37
Reklama #37
Reklamodawca: W. Kruk S.A.
Medium: Wprost nr 48/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Urszula Golnik SR I
Uzasadnienie: Jest to reklama pierścionka zaręczynowego "Jedyny". Bardzo dobrze zauważalny przekaz. Ciekawy pomysł graficzny. Na czarnym tle duży pierścionek z białego złota - bardzo dobrze widoczny. Czarny kolor tła podkreśla to, że produkt jest elegancki, luksusowy. Zamiast brylantu w sześcioramiennej koronie siedzi skulona, naga kobieta, której wzrok skierowany jest na czytelnika. Pierścionek nazywa się "Jedyny", bo (a) jest "jedyna" taka okazja, (b) jest przeznaczony dla tej "jedynej" kobiety, która jest jak brylant w koronie tego pierścionka - cenna, piękna, delikatna, nieskazitelna...
Reklamodawca: W. Kruk S.A.
Medium: Wprost nr 48/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Urszula Golnik SR I
Uzasadnienie: Jest to reklama pierścionka zaręczynowego "Jedyny". Bardzo dobrze zauważalny przekaz. Ciekawy pomysł graficzny. Na czarnym tle duży pierścionek z białego złota - bardzo dobrze widoczny. Czarny kolor tła podkreśla to, że produkt jest elegancki, luksusowy. Zamiast brylantu w sześcioramiennej koronie siedzi skulona, naga kobieta, której wzrok skierowany jest na czytelnika. Pierścionek nazywa się "Jedyny", bo (a) jest "jedyna" taka okazja, (b) jest przeznaczony dla tej "jedynej" kobiety, która jest jak brylant w koronie tego pierścionka - cenna, piękna, delikatna, nieskazitelna...
Ostatnio zmieniony 15 gru (pt) 2006, 16:24:17 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Wyjaśnienie trudności + oficjalne zamknięcie I cz. konkursu
Konkurs trochę mnie przerósł logistycznie. W ostatnich dniach (w tym również po regulaminowym terminie, o co bardzo mnie proszono i uległem) przyjąłem jeszcze kilkanaście projektów. Opublikuję je dziś. Ten etap konkursu (zgłaszania projektów) uważam za zamknięty ostatecznie. Dziękuję wszystkim zgłaszającym za wysiłek i trud związany z wyszukiwaniem ciekawych inseratów prasowych.