Reklama Prasowa Roku 2006 [NOMINACJE & WYNIKI]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #13

Post autor: s_wojtkowski » 18 lis (sob) 2006, 12:35:12

Reklama #13

Obrazek

Reklamodawca: Interia.pl
Medium: Joy
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Małgorzata Klimkiewicz SG I
Uzasadnienie: Reklama skierowana do młodzieży. W części ilustracyjnej śmieszny rysunek ludzika-Stefana (zamiast częściej spotykanego w przekazach prasowych zdjęcia) ma przyciągnąć uwagę adresatów. Ciekawy wydaje sie być nagłówek "Stefan rządzi", bo: (a) jaki Stefan? (b) gdzie on rządzi? (c) czym rządzi? A chodzi po prostu o komunikator internetowy...

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #14

Post autor: s_wojtkowski » 18 lis (sob) 2006, 12:44:19

Reklama #14

Obrazek

Reklamodawca: Suzuki Motor Poland
Medium: Polityka nr 43/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Małgorzata Klimkiewicz SG I
Uzasadnienie: Reklama przyciąga wzrok, bo jest prawie zupełnie biała wśród wielu innych kolorowych reklam (tzw. efekt obcości). Poprzez pozostawienie dużej ilości wolnej przestrzeni efekt ten się jeszcze wzmaga. Czytelnik zaczyna zastanawiać się co może być przedmiotem takiej reklamy. Żeby znaleźć tu produkt/markę trzeba chwilę poszukać, na chwilę się na przekazie skupić (przeczytać tekst właściwy) - dzięki temu reklama zostaje zapamiętana. A tak już poza wszystkim - myślę, że fajnie pokazano tu zimę.
Ostatnio zmieniony 14 gru (czw) 2006, 15:50:48 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zaproszenie i zachęta cz. 4

Post autor: s_wojtkowski » 18 lis (sob) 2006, 12:52:30

Konkurs nabiera tempa. Jest jeszcze sporo ponad tydzień na zgłaszanie projektów. Zapraszam!

(Kolejne reklamy - te, które już czekają w kolejce - zaprezentuję po niedzieli.)

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #15

Post autor: s_wojtkowski » 20 lis (pn) 2006, 16:18:38

Reklama #15

Obrazek

Reklamodawca: Stowarzyszenie Centrum Wolontariatu
Medium: Semestr nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Małgorzata Stępień SR I
Uzasadnienie: Reklama z serii promującej wolontariat z nietypowym wykorzystaniem sławnej osoby. Przedstawia wielokrotnego Mistrza Świata Siłaczy (Strong Men) - Mariusza Pudzianowskiego, pomagającemu w robieniu prania. Poza i wyraz twarzy sugerują, iż jest to zadanie niemalże tak trudne, jak konkurencje, w których zwykle uczestniczy Pan Mariusz. Ilustracja skontrastowana jest z hasłem "pomaganie wzmacnia" i właśnie to zestawienie sprawia, iż rozumiemy, że wcale nie chodzi autorom tej reklamy o wzmocnienie fizyczne. Reklama jest prosta, mocna, silnie zapadająca w pamięć.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #16 i #17

Post autor: s_wojtkowski » 20 lis (pn) 2006, 17:29:37

Reklamy #16 i #17 (jako seria)

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Unilever Polska S.A.
Medium: Gazeta Wyborcza / Wysokie Obcasy nr 22/2006
Formaty: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Małgorzata Stępień SR I
Uzasadnienie: Dwuczęściowa reklama z serii mającej uświadomić klientom, że (przynajmniej niektóre) zupy w proszku nie zawierają chemicznych konserwantów i są zdrowe. Pierwsza część reklamy jest na pierwszy rzut oka ponętna i estetyczna - przedstawia krojenie smakowitych marchewek na kuchennej desce. Jednakże po przeczytaniu hasła-pytania "Dasz sobie obciąć rękę...?" zauważamy specyficzne ułożenie marchewek przypominające palce ludzkiej dłoni. Dopiero wówczas ilustracja zaczyna na nas działać zdecydowanie silniej. Pomysł jest bardzo ciekawy i skutecznie przyciąga uwagę. Natomiast przekaz jako taki - mimo swej drastyczności - wydaje sie być nawet apetyczny.
Ostatnio zmieniony 20 lis (pn) 2006, 17:54:21 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #18

Post autor: s_wojtkowski » 20 lis (pn) 2006, 17:53:31

Reklama #18

Obrazek

Reklamodawca: Unilever Polska S.A.
Medium: Share nr 06/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Małgorzata Stępień SR I
Uzasadnienie: Jedna z reklam z letniego cyklu marki Carte D'or - lodowa ekstrawagancja, przedstawiająca sorbet brzoskwiniowy. czarne, eleganckie tło, ciepła kolorystyka brzoskwini (i wieczka od opakowania lodów) sprawiają wrażenie luksusu. Kropelki wody potęgują wrażenie zimna i schłodzenia. Ilustracja jest prosta, ale przy tym estetyczna i apetyczna. W każdym opakowaniu lodów czeka na nas "brzoskwinia na zimno". Dodatkowo owoc przypomina kształtem zgrabną i krągłą część ciała :wink: , sprawiając, że reklama jest jeszcze przyjemniejsza dla oka.
Ostatnio zmieniony 14 gru (czw) 2006, 15:52:41 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #19

Post autor: s_wojtkowski » 20 lis (pn) 2006, 18:06:27

Reklama #19

Obrazek

Reklamodawca: TU Allianz Polska S.A.
Medium: Polityka nr 29/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Małgorzata Stępień SR I
Uzasadnienie: Jedna z reklam cyklu "Cuda się zdarzają, ale nie warto na nie liczyć". Część ilustracyjna przedstawia sytuację jednocześnie bardzo zabawną, a przy tym niezwykłą, wprost bajkową. Ma to nam uświadomić, iż podobna sytuacja w rzeczywistości raczej by sie nie zdarzyła i w związku z tym... powinniśmy wykupić ubezpieczenie. Stonowana kolorystyka i niebanalna tematyka sprawiają, iż odczuwamy przyjemność podziwiając ten przekaz. Oprócz ciekawej kompozycji nagłówka, ilustracji, tekstu i logo, należy zwrócić uwagę na dbałość twórców tej reklamy o szczegóły (urwany kran na podłodze, korek leżący na brzegu wanny).
Ostatnio zmieniony 14 gru (czw) 2006, 15:53:41 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zaproszenie do konkursu cz. 5

Post autor: s_wojtkowski » 20 lis (pn) 2006, 18:12:21

Kochani, cały czas czekam na kolejne reklamy. Dobrze by było, żeby nic wartościowego nam nie umknęło!

Ale uwaga. Oto ważny fragment regulaminu:
(5) Reklamy w obu trybach można zgłaszać w nieprzekraczalnym terminie do dn. 30/11/2006 (czwartek).

Zapraszam.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #20

Post autor: s_wojtkowski » 21 lis (wt) 2006, 17:40:42

Reklama #20

Obrazek

Reklamodawca: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Dziennik Polska Europa Świat
Format: ~A4
Zgłaszający: Aleksandra Szczawińska SG II
Uzasadnienie: Ciekawa, przyciągająca uwagę część ilustracyjna, nawiązująca do głównej zalety reklamowanej drukarki (jest ona bardzo mała) powoduje, że czytelnik angażuje się w odbiór reklamy. Typowa, ale jednocześnie dobra kompozycja layout'u: dominująca powierzchniowo część ilustracyjna, wyakcentowany czerwonym kolorem nagłówek, poniżej tekst właściwy, a także packshot oraz logo (w prawym dolnym rogu). Reklama zawiera dużą ilośc informacji, co nie przeszkadza jednak w jej percepcji. Jak na razie jest to jedyna reklama zgłoszona do konkursu pochodząca z gazety.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #21

Post autor: s_wojtkowski » 21 lis (wt) 2006, 17:48:42

Reklama #21

Obrazek

Reklamodawca: Zelmer S.A.
Medium: Świat Kobiety
Format: ~A4
Zgłaszający: Aleksandra Szczawińska SG II
Uzasadnienie: Reklamę wyróżnia ciekawy pomysł: w sposób humorystyczny ukazano tutaj precyzję wykonania reklamowanego żelazka. Dobrze dobrana kolorystyka (stonowana, sugerująca solidność i trwałość), a także bardzo dobra kompozycja (dominująca część ilustracyjna, niżej tekst właściwy, a na samym dole logo i slogan wywiązują się ze swoich funkcji, a przy tym nie brakuje tu "oddechu") to kolejne atuty tego przekazu. Przy tym reklama jest spójna z reklamą telewizyjną i mimo, że ma zapewne pełnić funkcje przypominającą, to jest ciekawa sama w sobie i nie trzeba oglądać spotu TV, żeby zrozumieć jej przesłanie.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #22

Post autor: s_wojtkowski » 21 lis (wt) 2006, 17:57:42

Reklama #22

Obrazek

Reklamodawca: Hitachi Power Tools Polska Sp. z o.o.
Medium: Majster
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Aleksandra Szczawińska SG II
Uzasadnienie: Reklama wyróżnia się spośród innych reklam elektronarzędzi oszczędnością formy i niewielkim, prawie niezauważalnym na pierwszy rzut oka packshot'em. Cała siła tej reklamy tkwi w oryginalnym pomyśle na prezentację możliwości reklamowanego sprzętu. Jest to pomysł bardzo kreatywny: łączy zaskoczenie czytelnika z jego akceptacją i przyjemną kontemplacją przekazu. Siła oryginalności przechodzi w szansę dłuższego zapamiętania przekazu.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #23 i #24

Post autor: s_wojtkowski » 21 lis (wt) 2006, 18:08:55

Reklamy #23 i #24 (jako kampania)

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Develey Polska Sp. z o.o.
Medium: Świat Kobiety
Formaty: ~ 1/4 A4
Zgłaszający: Aleksandra Szczawińska SG II
Uzasadnienie: Reklama stanowi ciekawy sposób prezentacji produktów żywnościowych. Nie pojawiają się tu, jak w reklamach sosów i musztard innych marek, warzywa, mięso, pizze, sałatki czy inne produkty i przetwory spożywcze, lecz dzieła sztuki, których obecność ma sprawić, że marka Develey będzie się kojarzyła z czymś wyjątkowym, wspaniałym, luksusowym, niepowtarzalnym. Dobra kompozycja i oszczedność formy (nie ma tu zbyt wielu elementów) powodują, że przekaz jest prosty, czytelny i łatwy w odbiorze.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #25

Post autor: s_wojtkowski » 21 lis (wt) 2006, 18:22:32

Reklama #25

Obrazek

Reklamodawca: McDonald's Polska Sp. z o.o.
Medium: ?
Formaty: podwójne ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Olga Glinka FOTO I
Uzasadnienie: Tę reklamę powinni docenić również Ci, którzy nie lubią marki McDonald's. Zdjęcia wykorzystane w reklamie są tak wymowne, że zbędne są tu jakiekolwiek dodatkowe informacje, które mogłyby niepotrzebnie obciążyć kompozycję, osłabiając przy tym dodatkowo siłę przekazu. Zarówno uroda dziewczyny, jak również jej strój, kojarzą się ze zdrowiem i witalnością. Aż chce się schrupać... sałatkę. Lekkość formy tej reklamy w żaden sposób nie kojarzy się z tłustym Big Mac'kiem, co wpływa na poprawę wizerunku marki w niektórych grupach docelowych.
Ostatnio zmieniony 28 lis (wt) 2006, 12:46:18 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Zachęta do udziału w konkursie cz. 6

Post autor: s_wojtkowski » 21 lis (wt) 2006, 18:31:04

Dziękuję za dotychczasowe zgłoszenia i proszę o jeszcze!

Został tydzień.

Proszę przejrzeć wszystkie możliwe tytuły i wydania gazet i magazynów (z tego roku) i wyłuskać z nich najwspanialsze reklamy. A potem to już proste - napisać 2-3 zdania uzasadnienia i złożyc na moje ręce albo zamieścić wprost w tym topiku.

Zapraszam, zachęcam, motywuję, namawiam!

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama # 26

Post autor: s_wojtkowski » 27 lis (pn) 2006, 18:18:37

Reklama #26

Obrazek

Reklamodawca: Snap Gliwice
Medium: Góry
Formaty: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Anita Grylak SR I
Uzasadnienie: Jest to reklama ciekawa, zwracająca uwagę pozostawieniem dużej ilości wolnej przestrzeni i jednolitą kolorystyką. W pierwszym momencie percepcji nie bardzo wiadomo o co chodzi. Pozornie nic się tu ciekawego nie dzieje. Że "coś jest nie tak" zauważa się dopiero po chwili. Kontrast nieco zużytych "zwykłych" butów sportowych i butów "chodzących po ścianie" jest uderzajacy: podczas gdy od tamtych prawie czuć ich odorek, od tych drugich bije świeżość, lekkość i zew wolności.
Ostatnio zmieniony 28 lis (wt) 2006, 12:45:59 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Zablokowany