Reklama Prasowa Roku 2006 [NOMINACJE & WYNIKI]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #53

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 13:47:37

Reklama #53

Obrazek

Reklamodawca: Grupa Hotelowa Orbis
Medium: Wprost nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama jest utrzymana w tonacji niebieskiej (kolorystyka marki Novotel). W ten sposób buduje się w tym przekazie zaufanie i pewność, że hotele reklamowanej sieci są prowadzone wg określonych standardów i dbają o swoich klientów. Dodanie do reklamy młodej uchatki leżącej na łóżku podkreśla wrażenie miękkości (i wygody) oraz poczucie komfortu.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #54

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 13:54:32

Reklama #54

Obrazek

Reklamodawca: Brugman Fabryka Grzejników Sp. z o.o.
Medium: Focus/Focus Extra nr 11/2006
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama jest elegancka i prosta. Copy ograniczono tu do minimum. Przy pierwszym spojrzeniu rzuca się w oczy grzejnik, który nie wygląda jak tradycyjny kaloryfer. Jest bardziej elegancki, wyeksponowany na brązowej ścianie robi pozytywne, ciepłe wrażenie. Dopiero szczegółowe przyjrzenie się ilustracji powoduje, że zaczynamy rozumieć tekst pod ilustracją. Wniosek? Ten grzejnik jest prawdziwym dziełem sztuki zaprojektowanym przez wybitnych designer'ów.
Ostatnio zmieniony 15 gru (pt) 2006, 19:32:48 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #55

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 14:01:43

Reklama #55

Obrazek

Reklamodawca: Axel Springer Polska
Medium: Press nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama gazety w czasopiśmie (branżowym) skierowana jest do potencjalnych reklamodawców. Przekaz utrzymany jest w tonacji kolorystycznej Dziennika. Jest tu dużo "oddechu", wolnej przestrzeni, co ułatwia proces percepcji i zachęca do dokładniejszego przyjrzenia się tej stronie. Naburmuszone dziecko (które symbolizuje konkurencję gazety - z punktu widzenia wydawcy Dziennika trochę jakby... niepoważną) w połączeniu z nagłówkiem wywołuje u Czytelnika szeroki uśmiech.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklam #56

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 14:12:09

Reklama #56

Obrazek

Reklamodawca: Suzuki Motor Poland Sp z o.o.
Medium: Manager Magazin nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama w stylu humorystycznym. Występuje tu kontrast kolorystyczny pomiędzy dwiema ilustracjami: górna jest w ciemnej tonacji, a dolna w jasnej. Reklama sugeruje, że samochód Suzuki Grand Vitara jest tak świetny i komfortowy, że tak na serio to tylko nim można jeździć, bo wszystkie inne "nie dorastają mu do pięt".
Ostatnio zmieniony 07 gru (czw) 2006, 14:16:22 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #57

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 14:15:41

Reklama #57

Obrazek

Reklamodawca: Elite Coffee Services
Medium: Manager Magazin nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama zwraca uwagę oryginalną częścią ilustracyjną. Czytelnik ma wrażenie elegancji, ekskluzywności, ale zarazem też ekstrawagancji.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #58, #59 i #60

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 14:40:12

Reklama #58, #59 i #60 (jako kampania)

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Reklamodawca: Masterfoods Polska Sp. z o.o.
Medium: Dobre Rady nr 10/2006
Formaty: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Adresatami tej serii reklam są właściciele i miłośnicy kotów. Przekaz działa na Czytelników emocjonalnie. Skojarzenie jest tu następujące: "Awww. Jakie słodkie! Mój kiciuś też tak robi!". Reklama przyciąga uwagę ze względu na duże zbliżenie ("detal") pokazane w części ilustracyjnej. Rozbudowane copy jest tu zbędne.
Ostatnio zmieniony 15 gru (pt) 2006, 19:34:47 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #61

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 15:16:46

Reklama #61

Obrazek

Reklamodawca: Sony Ericsson Polska
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Bardzo trafny przekaz: z tym telefonem nigdy się nie zgubisz we współczesnym świecie, chyba, że... właśnie to lubisz i tego sobie życzysz.
Ostatnio zmieniony 07 gru (czw) 2006, 15:48:37 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #62

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 15:23:48

Reklama #62

Obrazek

Reklamodawca: Canon Polska
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Przekaz sugeruje, że reklamowany aparat nie tylko robi zdjęcia lepsze niż jakikolwiek inny, ale że dodatkowo jest superprosty w obsłudze - nawet dziecko sobie z nim poradzi. Dodatkowym atutem jest znane hasło "Witamy w klubie", użyte tu jako nagłówek w świeżym kontekście.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #63

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 15:31:13

Reklama #63

Obrazek

Reklamodawca: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Reklama doskonale ilustruje zalety monitora, a nagłówek ("wyobraź sobie zmysłowość kształtu i ruchu") oraz tekst właściwy precyzyjnie dopełniają całość przekazu.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #64

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 15:38:42

Reklama #64

Obrazek

Reklamodawca: Sanford Polska
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Fajny pomysł. Copy ograniczono tu do sloganu "Where will you take me?", który stanowi dopełnienie zamieszczonych powyżej aż 36 (!) różnych ilustracji, na których pokazano symbol marki Parker (strzałkę) w różnych sytuacjach. Przekaz jest jasny i czytelny: Niezależnie od tego w jakiej sytuacji, w jakim położeniu i gdzie się znajdziesz - miej swojego Parkera zawsze pod ręką.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #65

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 15:43:19

Reklama #65

Obrazek

Reklamodawca: Decathlon Polska
Medium: Metro
Format: ~A3
Zgłaszający: Krzysztof Mietliński SG I
Uzasadnienie: Kto jak kto, ale przed Świętami Bożego Narodzenia, to przede wszystkim św. Mikołaj powinien być w doskonałej formie. Przede wszystkim fizycznej.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

O kolejnych etapach konkursu

Post autor: s_wojtkowski » 07 gru (czw) 2006, 15:46:43

Na tej świątecznej reklamie kończymy już definitywnie etap przyjmowania zgłoszeń do konkursu.

(Bardzo dziękuję Adamowi Dobkowskiemu za życzliwość, zrozumienie i profesjonalne scany.)

Oddajmy się teraz kontemlacji.

Wkrótce głosowanie (wg procedury, którą ogłoszę na początku przyszłego tygodnia) i wybór Reklamy Prasowej Roku 2006.

Wyniki zostaną ogłoszone i opublikowane jeszcze przed Świętami.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Podsumowanie konkursu Reklama Prasowa Roku 2006

Post autor: s_wojtkowski » 11 lis (ndz) 2007, 23:46:58

Podsumowanie konkursu
REKLAMA PRASOWA ROKU 2006


zgłoszone reklamy: 65 projektów

zgłaszający: 18 osób (każda osoba zgłosiła od 1 do 13 projektów) - bardzo Wam wszystkim dziękuję, bez Was ten konkurs w ogóle nie mógłby mieć miejsca

głosujący: 120 osób (też dziękuję)
(a) w internecie: 14 osób
(b) w grupach zaocznych: 60 osób
(c) w grupach dziennych: 46 osób

nagrody: wszystkie osoby, które zgłosiły przynajmniej jedną reklamę spośród opublikowanych w tym poście (a publikuję tu pierwsze piątki z każdego z trzech głosowań) otrzymują oceny celujące z przedmiotu Reklama Prasowa (z działu Aspekty graficzne i kreatywne RP) i są zwolnione z tej częsci egzaminu końcowego, która dotyczy kwestii graficznych i kreatywnych RP. Szczególnie serdecznie gratuluję Urszuli Golnik (SR I), która wyszukała (we Wprost) Reklamę Prasową Roku 2006. A Ola Szczawińska (SG II), która jako jedyna wśród nagrodzonych uczy się na II roku, otrzyma nagrodę w postaci albumowej bądź podwyższę jej (+1) ocenę ostateczną z przedmiotu Projektowanie Reklam Prasowych (wg jej decyzji).



Wyniki głosowania internetowego



miejsce 10. reklamy #1, #7, #10, #13, #19, #40, #41, #49, #52, #53, #58, #63 (wszystkie po 1 głosie)

miejsca 7-9. reklamy #2, #34, #37 (wszystkie po 2 głosy)

miejsca 3-6. reklamy #3, #14, #27, #55 (wszystkie po 3 głosy)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

miejsce 2. reklama #31 (4 głosy)

Obrazek

miejsce 1. reklama #29 (7 głosów)

Obrazek



Wyniki głosowania w grupach zaocznych



miejsca 7-10. reklamy #6, #10, #21, #63 (wszystkie po 6 głosów)

miejsca 5-6. reklamy #16/17, #55 (obie po 8 głosów)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

miejsce 4. reklama #19 (9 głosów)

Obrazek

miejsce 3. reklama #4 (10 głosów)

Obrazek

miejsce 2. reklama #5 (11 głosów)

Obrazek

miejsce 1. reklama #37 (16 głosów!)

Obrazek



Wyniki głosowania w grupach dziennych



miejsca 7-10. reklamy #16/17, #19, #27, #65 (wszystkie po 5 głosów)

miejsca 3-6. reklamy #4, #7, #21, #31 (wszystkie po 6 głosów)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

miejsce 2. reklama #28 (7 głosów)

Obrazek
miejsce 1. reklama #37 (14 głosów!)

Obrazek



Wyniki ostateczne



miejsca 8-10. reklamy #7, #16/17, #21 (wszystkie po 12 głosów)

miejsce 7. reklama # 55 (13 głosów)

miejsce 6. Reklama #29 (14 głosów)

miejsca 3-5. reklama #5, reklama #19, reklama #31 (wszystkie po 15 głosów)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

miejsce 2. reklama #4 (16 głosów)

Vice ;-) Reklama Prasowa Roku 2006

Obrazek

miejsce 1. reklama #37 (32 głosy!)

Reklama Prasowa Roku 2006


Obrazek

Reklamodawca: W. Kruk S.A.
Medium: Wprost nr 48/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Urszula Golnik SR I
Uzasadnienie: Jest to reklama pierścionka zaręczynowego "Jedyny". Bardzo dobrze zauważalny przekaz. Ciekawy pomysł graficzny. Na czarnym tle duży pierścionek z białego złota - bardzo dobrze widoczny. Czarny kolor tła podkreśla to, że produkt jest elegancki, luksusowy. Zamiast brylantu w sześcioramiennej koronie siedzi skulona, naga kobieta, której wzrok skierowany jest na czytelnika. Pierścionek nazywa się "Jedyny", bo (a) jest "jedyna" taka okazja, (b) jest przeznaczony dla tej "jedynej" kobiety, która jest jak brylant w koronie tego pierścionka - cenna, piękna, delikatna, nieskazitelna...


Konkurs Reklama Prasowa Roku 2006 uważam za zakończony.
Zapraszam do kolejnej edycji RP "07 zgłoś się".
Ostatnio zmieniony 30 sty (pt) 2009, 14:32:41 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 5 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12145
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Przpomnienie konkursu z roku 2006

Post autor: s_wojtkowski » 20 lis (czw) 2008, 13:49:26

Przypominam ten piękny zbiór najciekawszych reklam prasowych opublikowanych w prasie polskiej w 2006 roku. Robię to przede wszystkim dla zachęty. Zachęcam mianowicie wszystkich, którzy mogą wziąć aktywny udział w tegorocznej (AD 2008) edycji konkursu na najlepszą reklamę prasową, aby to zrobili.

Szukajcie ciekawych reklam w dziennikach i czasopismach i zgłaszajcie je do konkursu (czyli składajcie bezpośrednio na moje ręce wraz z dołączoną metryczką -> patrz regulamin). Zapraszam!

Zablokowany