Reklama Prasowa Roku 2009 [NOMINACJE & WYNIKI]
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #45
Reklama #45
Reklamodawca: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Medium: Claudia, nr 8/2009
Format: ~A4
Zgłaszający (a): Mateusz Rasiński SG I
Zgłaszający (b): Patrycja Kajma FOTO z I
Uzasadnienie (a): Ta reklama jest wymowna, przemawiająca do wyobraźni. Pomysł z dzieckiem uwięzionym kieliszkiem wydaje mi się być bardzo trafiony.
Uzasadnienie (b): Wyrazista reklama ukazująca dwie strony... kieliszka. Po jednej pełny kieliszek rodzica, po drugiej dziecko pod kieliszkiem, uwięzione w pułapce bez wyjścia. Mocny przekaz, choć pokazany w delikatny sposób.
Reklamodawca: Państwowa Agencja Rozwiązywania Problemów Alkoholowych
Medium: Claudia, nr 8/2009
Format: ~A4
Zgłaszający (a): Mateusz Rasiński SG I
Zgłaszający (b): Patrycja Kajma FOTO z I
Uzasadnienie (a): Ta reklama jest wymowna, przemawiająca do wyobraźni. Pomysł z dzieckiem uwięzionym kieliszkiem wydaje mi się być bardzo trafiony.
Uzasadnienie (b): Wyrazista reklama ukazująca dwie strony... kieliszka. Po jednej pełny kieliszek rodzica, po drugiej dziecko pod kieliszkiem, uwięzione w pułapce bez wyjścia. Mocny przekaz, choć pokazany w delikatny sposób.
Ostatnio zmieniony 05 gru (sob) 2009, 23:48:04 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #46
Reklama #46
Reklamodawca: McDonald's Polska
Medium (a): Avanti, nr 9/2009
Medium (b): Wysokie Obcasy, dodatek do Gazety Wyborczej z dn. 03/10/2009
Medium (c): Focus, nr 11/2009
Format (a): 130 x 210 mm
Format (b): ~A4
Format (c): ~A4
Zgłaszający (a): Mateusz Rasiński SG I
Zgłaszający (b): Mikłaj Rytel SG II
Zgłaszający (c): Beata Jagłowska SG z I
Uzasadnienie (a): Reklama jest przejrzysta i estetyczna. Wykonana w dobrym stylu, zachęcająca odbiorcę do szczegółowej analizy. Złamanie tekstu z powiększoną interlinią wprowadza lekkość, przez co reklama jest bardziej czytelna i łatwiejsza w odbiorze.
Uzasadnienie (b): Udany rebus, a jednocześnie sprytny sposób na długą opowieść o szczegółach produktu, który każdy zna i gdyby był opisany po prostu - nikt by o nim nie czytał. A tak...
Uzasadnienie (c): Reklama jest kolorowa i ładnie skomponowana; jest czytelna, a wszystko wydaje się mieć swoje właściwe miejsce. Fajny pomysł z rebusem, który angażuje i wciąga do zabawy - jednocześnie "podstępnie" nakłaniając do przeczytania tekstu reklamy.
Reklamodawca: McDonald's Polska
Medium (a): Avanti, nr 9/2009
Medium (b): Wysokie Obcasy, dodatek do Gazety Wyborczej z dn. 03/10/2009
Medium (c): Focus, nr 11/2009
Format (a): 130 x 210 mm
Format (b): ~A4
Format (c): ~A4
Zgłaszający (a): Mateusz Rasiński SG I
Zgłaszający (b): Mikłaj Rytel SG II
Zgłaszający (c): Beata Jagłowska SG z I
Uzasadnienie (a): Reklama jest przejrzysta i estetyczna. Wykonana w dobrym stylu, zachęcająca odbiorcę do szczegółowej analizy. Złamanie tekstu z powiększoną interlinią wprowadza lekkość, przez co reklama jest bardziej czytelna i łatwiejsza w odbiorze.
Uzasadnienie (b): Udany rebus, a jednocześnie sprytny sposób na długą opowieść o szczegółach produktu, który każdy zna i gdyby był opisany po prostu - nikt by o nim nie czytał. A tak...
Uzasadnienie (c): Reklama jest kolorowa i ładnie skomponowana; jest czytelna, a wszystko wydaje się mieć swoje właściwe miejsce. Fajny pomysł z rebusem, który angażuje i wciąga do zabawy - jednocześnie "podstępnie" nakłaniając do przeczytania tekstu reklamy.
Ostatnio zmieniony 05 gru (sob) 2009, 23:18:56 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 3 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #47
Reklama #47
Reklamodawca: L’Oréal Polska Sp. z o.o.
Medium: Olivia, nr 12/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mateusz Rasiński SG I
Uzasadnienie: Reklama jest estetyczna i bardzo dobra technicznie. Wizualnie wprost porywająca. Zawiera dużo informacji przedstawionych w sposób przejrzysty, ale nie nachalny.
Reklamodawca: L’Oréal Polska Sp. z o.o.
Medium: Olivia, nr 12/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mateusz Rasiński SG I
Uzasadnienie: Reklama jest estetyczna i bardzo dobra technicznie. Wizualnie wprost porywająca. Zawiera dużo informacji przedstawionych w sposób przejrzysty, ale nie nachalny.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #48
Reklama #48
Reklamodawca: Christian Dior
Medium: Cosmopolitan, nr 5/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Gapińska SG z II
Uzasadnienie: Koleżanka, gdy zobaczyła tą reklamę, zapytała: "Masz może próbkę? Mam ochotę je powąchać!" Nic dodać, nic ująć.
Reklamodawca: Christian Dior
Medium: Cosmopolitan, nr 5/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Gapińska SG z II
Uzasadnienie: Koleżanka, gdy zobaczyła tą reklamę, zapytała: "Masz może próbkę? Mam ochotę je powąchać!" Nic dodać, nic ująć.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #49
Reklama #49
Reklamodawca: Fabryka Dywanów Agnella S.A.
Medium: Twój komfort, nr 2/2009 (kwartalnik)
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Gapińska SG z II
Uzasadnienie: Bardzo czysta, klarowna i estetyczna reklama. Dywan pokazany nie jako podkładka, po której się chodzi, ale królewski, delikatny materiał, po którym się stąpa, płynie do nieba... Dodany "królewski" mebel, który ma dać nam odczucie, że kupulemy dywany z klasą. Niedługo będę kupować dywan i widząc tą reklamę mam zamiar do nich wejść i go kupić (fotel do kompletu też ).
Reklamodawca: Fabryka Dywanów Agnella S.A.
Medium: Twój komfort, nr 2/2009 (kwartalnik)
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Gapińska SG z II
Uzasadnienie: Bardzo czysta, klarowna i estetyczna reklama. Dywan pokazany nie jako podkładka, po której się chodzi, ale królewski, delikatny materiał, po którym się stąpa, płynie do nieba... Dodany "królewski" mebel, który ma dać nam odczucie, że kupulemy dywany z klasą. Niedługo będę kupować dywan i widząc tą reklamę mam zamiar do nich wejść i go kupić (fotel do kompletu też ).
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #50
Reklama #50
Reklamodawca: HBO Polska Sp. z o.o.
Medium: Focus, nr 2/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Gapińska SG z II
Uzasadnienie: Myślę, że każdy kto widzi tę reklamę, od razu wie jakiego typu filmu ona dotyczy. Sugestywnie pokazano o czym będzie serial. Fani filmów SF, a zwłaszca Terminatora, na pewno włączą AXN o 20:00.
Reklamodawca: HBO Polska Sp. z o.o.
Medium: Focus, nr 2/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Gapińska SG z II
Uzasadnienie: Myślę, że każdy kto widzi tę reklamę, od razu wie jakiego typu filmu ona dotyczy. Sugestywnie pokazano o czym będzie serial. Fani filmów SF, a zwłaszca Terminatora, na pewno włączą AXN o 20:00.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #51
Reklama #51
Reklamodawca: Klub muzyczny "Ive" Warszawa
Medium: Playboy, nr 05/2009
Format: 100 x 260 mm
Zgłaszający: Ewa Dulewicz SG z II
Uzasadnienie: Dziewczyna - tajemniczy anioł, siedzący na skórzanej kanapie. Nad danymi teleadresowymi (nie wiem czy na skanie jest widoczne) jabłko - zakazany rajski owoc. Reklama bardzo zmysłowa, tajemnicza, ukazująca mistyczną chwilę. Kompozycyjnie wyśrodkowana. Na górze błyszczy duże neonowe logo klubu. Nastrojowe kolory, w kobiecych fioletach i różach. Ta reklama naprawdę kusi i podsyca ciekawość (rajskie menu, niebiańskie alkohole czy grzeszna muzyka?). Przynajmniej mnie sprowokowała do zajrzenia na stronę, która jest repliką tej reklamy, brawa dla grafika!
Reklamodawca: Klub muzyczny "Ive" Warszawa
Medium: Playboy, nr 05/2009
Format: 100 x 260 mm
Zgłaszający: Ewa Dulewicz SG z II
Uzasadnienie: Dziewczyna - tajemniczy anioł, siedzący na skórzanej kanapie. Nad danymi teleadresowymi (nie wiem czy na skanie jest widoczne) jabłko - zakazany rajski owoc. Reklama bardzo zmysłowa, tajemnicza, ukazująca mistyczną chwilę. Kompozycyjnie wyśrodkowana. Na górze błyszczy duże neonowe logo klubu. Nastrojowe kolory, w kobiecych fioletach i różach. Ta reklama naprawdę kusi i podsyca ciekawość (rajskie menu, niebiańskie alkohole czy grzeszna muzyka?). Przynajmniej mnie sprowokowała do zajrzenia na stronę, która jest repliką tej reklamy, brawa dla grafika!
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklamy #52
Reklamy #52 i #52'
Reklamodawca: Agora S.A.
Medium: Wysokie Obcasy, dodatek do Gazety Wyborczej z dn. 27/06/2009
Medium': Logo, nr 09/2009
Format: ~A5 (poziom)
Format': ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Zgłaszający': Katarzyna Michalska SG I
Uzasadnienie: Super pomysł, ciekawy rysunek, dynamika, oryginalność. Nie wiem na ile to licuje z charakterem i profilem Radia Roxy, ale reklama zdecydowanie na + (czyt. plus).
Uzasadnienie': Bardzo mi się spodobał w tej reklamie sposób przedstawienia Venia i Tomka Lipińskiego – karykatury świetnie spełniają tu swoją rolę . Dodatkowo żywe kolory przyciągają wzrok.
Reklamodawca: Agora S.A.
Medium: Wysokie Obcasy, dodatek do Gazety Wyborczej z dn. 27/06/2009
Medium': Logo, nr 09/2009
Format: ~A5 (poziom)
Format': ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Zgłaszający': Katarzyna Michalska SG I
Uzasadnienie: Super pomysł, ciekawy rysunek, dynamika, oryginalność. Nie wiem na ile to licuje z charakterem i profilem Radia Roxy, ale reklama zdecydowanie na + (czyt. plus).
Uzasadnienie': Bardzo mi się spodobał w tej reklamie sposób przedstawienia Venia i Tomka Lipińskiego – karykatury świetnie spełniają tu swoją rolę . Dodatkowo żywe kolory przyciągają wzrok.
Ostatnio zmieniony 31 gru (czw) 2009, 01:32:48 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 6 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #53
Reklama #53
Reklamodawca: Nestle Polska S.A.
Medium: Wysokie Obcasy, dodatek do Gazety Wyborczej z dn. 28/03/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Uzasadnienie: Ilustracja + nagłówek = fajny pomysł. Może nieco słabsze rozwiązania graficzne, ale i tak jakoś zaciekawia w morzu margaryn i kremów.
Reklamodawca: Nestle Polska S.A.
Medium: Wysokie Obcasy, dodatek do Gazety Wyborczej z dn. 28/03/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Uzasadnienie: Ilustracja + nagłówek = fajny pomysł. Może nieco słabsze rozwiązania graficzne, ale i tak jakoś zaciekawia w morzu margaryn i kremów.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #54
Reklama #54
Reklamodawca: Agros Nova Sp. z o.o.
Medium: Wysokie Obcasy, dodatek do Gazety Wyborczej z dn. 28/03/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Uzasadnienie: No, ciekawe. Trudno jest niebanalnie reklamować kiełbasę. Kiełbasa z natury jest niezbyt elegancka i niezbyt fotogeniczna... . A tu proszę!
Reklamodawca: Agros Nova Sp. z o.o.
Medium: Wysokie Obcasy, dodatek do Gazety Wyborczej z dn. 28/03/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Uzasadnienie: No, ciekawe. Trudno jest niebanalnie reklamować kiełbasę. Kiełbasa z natury jest niezbyt elegancka i niezbyt fotogeniczna... . A tu proszę!
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #55
Reklama #55
Reklamodawca: Kraft Foods Polska S.A.
Medium: Gala z dn. 01-14/06/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Uzasadnienie: Byłaby to pewnie przeciętna reklama, gdyby jej przedmiotem były perfumy. Ale że jest reklamą kawy to się jej chwali, bo odeszła nieco od parki uśmiechniętych osób z filiżankami w dłoniach. Odeszła - w stronę pożądania .
Reklamodawca: Kraft Foods Polska S.A.
Medium: Gala z dn. 01-14/06/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Uzasadnienie: Byłaby to pewnie przeciętna reklama, gdyby jej przedmiotem były perfumy. Ale że jest reklamą kawy to się jej chwali, bo odeszła nieco od parki uśmiechniętych osób z filiżankami w dłoniach. Odeszła - w stronę pożądania .
Ostatnio zmieniony 05 gru (sob) 2009, 22:55:56 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #56
Reklama #56
Reklamodawca: Wirtualna Polska S.A.
Medium: Focus, nr 05/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Uzasadnienie: Ciekawy pomysł na maksymalnie nudny produkt (równie nudny jak proszek do prania) - od razu przyciąga uwagę. Trafnie użyty insight, mianowicie że każdy z nas szuka jakiś szlachetnych rodzinnych korzeni.
Reklamodawca: Wirtualna Polska S.A.
Medium: Focus, nr 05/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Uzasadnienie: Ciekawy pomysł na maksymalnie nudny produkt (równie nudny jak proszek do prania) - od razu przyciąga uwagę. Trafnie użyty insight, mianowicie że każdy z nas szuka jakiś szlachetnych rodzinnych korzeni.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #57
Reklama #57
Reklamodawca: Janssen-Cilag Polska Sp. z o.o.
Medium: Świat Zdrowia, nr 05/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Uzasadnienie: Może to nie jest jakaś wybitna reklama, ale i tak wyróżnia się na plus, szczególnie na tle innych reklam szamponów (np. typu Clear).
Reklamodawca: Janssen-Cilag Polska Sp. z o.o.
Medium: Świat Zdrowia, nr 05/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Mikłaj Rytel SG II
Uzasadnienie: Może to nie jest jakaś wybitna reklama, ale i tak wyróżnia się na plus, szczególnie na tle innych reklam szamponów (np. typu Clear).
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #58
Reklama #58
Reklamodawca: Sarantis Polska S.A.
Medium: Party, nr 24/2009 z dn. 30/11/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Beata Jagłowska SG z I
Uzasadnienie: Duże i ładne zdjęcie, bardzo ciekawe ujęcie. Dobrze dobrane tło - szeroka droga i zachodzące słońce - kojarzy się z przygodą o wolnością. Wrażenie potęguje trafny slogan. Myślę, że reklama znajdzie oddźwięk wśród mężczyzn. Pachnie sukcesem.
Reklamodawca: Sarantis Polska S.A.
Medium: Party, nr 24/2009 z dn. 30/11/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Beata Jagłowska SG z I
Uzasadnienie: Duże i ładne zdjęcie, bardzo ciekawe ujęcie. Dobrze dobrane tło - szeroka droga i zachodzące słońce - kojarzy się z przygodą o wolnością. Wrażenie potęguje trafny slogan. Myślę, że reklama znajdzie oddźwięk wśród mężczyzn. Pachnie sukcesem.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12163
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #59
Reklama #59
Reklamodawca: Tymbark S.A.
Medium: Claudia, nr 8/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Beata Jagłowska SG z I
Uzasadnienie: Przekaz kolorowy i rymowany, czyli coś w sam raz dla dzieci. A przecież dzieci mają ogromny wpływ na to, co kupują ich mamy. Reklama zawiera też kilka przydatnych informacji dla rodziców - produkt jest bezpieczny i zdrowy.
Reklamodawca: Tymbark S.A.
Medium: Claudia, nr 8/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Beata Jagłowska SG z I
Uzasadnienie: Przekaz kolorowy i rymowany, czyli coś w sam raz dla dzieci. A przecież dzieci mają ogromny wpływ na to, co kupują ich mamy. Reklama zawiera też kilka przydatnych informacji dla rodziców - produkt jest bezpieczny i zdrowy.