Reklama Prasowa Roku 2009 [NOMINACJE & WYNIKI]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Zablokowany
Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #90

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 00:27:38

Reklama #90

Obrazek

Reklamodawca: Grupa RMF
Medium: Twój Styl, nr 01/2009
Format: ~A4 (poziom)
Zgłaszający: Angelika Kowal SG z I
Uzasadnienie: W reklamie została wykorzystana gra słów – wiemy co jest grane - w połączeniu z ilustracją przedstawiającą klawiaturę fortepianu. Wykorzystanie w reklamie właśnie tego instrumentu doskonale komponuje się z muzyką prezentowaną w tej stacji radiowej.
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:55:52 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #91

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 00:30:47

Reklama #91

Obrazek

Reklamodawca: Kulczyk Tradex Sp. z o.o.
Medium: Twój Styl, nr 05/2009
Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Angelika Kowal SG z I
Uzasadnienie: Nowy Tiguan, czyli samochód zarówno dla niej, jak i dla niego, reklamowany przez znane małżeństwo - modelkę i piosenkarza. Jak zapewnia reklamodawca – samochód oprócz tego, iż jest piękny, jest również prawdziwą bestią. Całkiem tak, jak ta znana para celebrytów.
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:56:04 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #92

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 01:13:01

Reklama #92

Obrazek

Reklamodawca: Arctic Paper S.A.
Medium: 2+3D, nr 01/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Dorota Popiel SG z II
Uzasadnienie: Reklama zwraca uwagę swoim minimalizmem oraz żywym kolorem. Doskonale odzwierciedla przy tym motto firmy "Papiery Munken to przywiązanie do trzech rzeczy: projektu, natury i jakości".
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:56:19 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #93

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 01:29:44

Reklama #93

Obrazek

Reklamodawca: Polska Telefonia Komórkowa Centertel Sp. z o.o.
Medium: Twój Styl, nr 06/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Dorota Popiel SG z II
Uzasadnienie: Reklama zawiera bardzo ciekawy nagłówek sprzężony zwrotnie z ilustracją. Dzięki nagłówkowi lepiej rozumiemy mechanizm zaprezentowany w części ilustracyjnej.
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:56:32 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #94

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 01:35:38

Reklama #94

Obrazek

Reklamodawca: Donna Karan New York
Medium: Twój Styl, nr 06/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Dorota Popiel SG z II
Uzasadnienie: Reklama bardzo kobieca, subtelna, wiosenna. Kojarzy się z czymś świeżym i lekkim.
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:56:44 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #95

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 01:48:41

Reklama #95

Obrazek

Reklamodawca: Reebok Poland S.A.
Medium: Exklusiv, nr 74, 03/2009
Format: 2 x ~A4 (rozkładówka)
Zgłaszający: Dorota Popiel SG z II
Uzasadnienie: Reklama nietypowa. Hasło adekwatne do przekazu.
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:57:00 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #96

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 01:53:38

Reklama #96

Obrazek
Obrazek
Obrazek

Reklamodawca: Polkomtel S.A.
Medium: Exklusiv, nr 74, 03/2009
Format: 3 x ~A4 (reklama wielostronicowa, konsekutywna)
Zgłaszający: Dorota Popiel SG z II
Uzasadnienie: Nietypowy pomysł. Bardzo dobre rysunki. Niesamowite kolory.
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:57:18 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #97

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 02:02:31

Reklama #97

Obrazek

Reklamodawca: Kenzo Parfums S.A.
Medium: Twój Styl, nr 06/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Julia Jarkiewicz SG z II
Uzasadnienie: Ta reklama od razu wpadła mi w oko. Przyciągająca romantycznym nastrojem, takąż kolorystyką. Forma kolażu jest ciekawa, ponieważ nałożone na materiały twarze tworzą kolejną fakturę. Połączono tu różne materiały i wzory, ale w taki sposób, że wszystko do siebie pasuje. Reklama ukazuje też zmysłowość i delikatność postaci. Miło się na nią patrzy. Jest swoistym dziełem sztuki XXI wieku; wprawdzie nie jest to obraz malowany farbami, ale z takim się kojarzy.
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:57:40 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #98

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 02:11:52

Reklama #98

Obrazek

Reklamodawca: Skoda Auto Polska S.A.
Medium: Twój Styl, nr 08/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Anita Tomasik SG I
Uzasadnienie: Reklama ukazuje pewną oczywistą prawdę w zabawny sposob. Nie ma zbytniego przepychu w informacjach i ilustracji. Natomiast ozdobniki w stylu kobiecym trafnie ukierunkowują uwagę grupy docelowej.
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:58:00 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #99

Post autor: s_wojtkowski » 02 sty (sob) 2010, 02:16:08

Reklama #99

Obrazek

Reklamodawca: Grupa RMF
Medium: Charaktery, nr 04/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Joanna Jadachowska SG I
Uzasadnienie: Stonowana, ciepła kolorystyka oddaje charakter radia. Reklama budzi pozytywne emocje zarówno dzięki kolorystyce, jak i zabawnemu zestawieniu elementów. Świetny pomysł z wykorzystaniem kontekstowym hasła - "wyciągamy z dołka" w magazynie psychologicznym, idealnie współgra z uśmiechem utworzonym z nut, który także wywołuje pozytywne emocje. Ciekawy jest fakt, że ułożenie elementów na pięciolinii ma jeszcze kilka interpretacji. Oprócz uśmiechu, ważne jest także samo ułożenie nut - przechodzi z dźwięku niższego na wyższy. Grafikę możemy także odebrać dosłownie - nuta to kij golfowy, kropka to dołek (piłka w dołku?). Te różne zabawy interpretacyjne sprawiają, że prosta reklama nabiera pewnego rodzaju głębi; każdy może zinterpretować ją inaczej, a i tak każde rozumowanie będzie dobre.
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:58:59 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #100

Post autor: s_wojtkowski » 05 sty (wt) 2010, 09:33:10

Reklama #100

Obrazek

Reklamodawca: Reebok Poland S.A.
Medium: K magazine, nr 1/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Agnieszka Żebrowska FOTO I
Uzasadnienie: Reklama przykuwa uwagę, jest nieskomplikowana, lecz też niebanalna. Bezpośredni komunikat imponuje szczerością, dzięki czemu przekaz może trafić do wielu odbiorców (odbiorczyń). W końcu czy istnieje kobieta, która stojąc przed lustrem, nie wypowiedziała choć raz takiej kwestii?
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:59:14 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #101

Post autor: s_wojtkowski » 05 sty (wt) 2010, 09:42:29

Reklama #101

Obrazek

Reklamodawca: Polskie Radio S.A.
Medium: Polityka, nr 48/2009 z dn. 28/11/2009
Format: ~1/2 A4 (poziom)
Zgłaszający: Andrzej Kowalewicz SR I
Uzasadnienie: Ciekawa grafika reklamy nawiązuje do hasła „Esencja Radia”. Żywe, pełne kolory odzwierciedlają muzykę która płynie z radia. Wyraźnie widać jak przyjemne i miłe doznania czerpie słuchaczka „Jedynki”.
Ostatnio zmieniony 05 sty (wt) 2010, 09:59:31 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #102

Post autor: s_wojtkowski » 05 sty (wt) 2010, 09:52:48

Reklama #102

Obrazek

Reklamodawca: BRE Bank S.A.
Medium: Businessman.pl, nr 11/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Andrzej Kowalewicz SR I
Uzasadnienie: Oto co możemy kupić za pomnożone pieniądze, które powierzyliśmy jednemu z banków. Prosta grafika odzwierciedla bajeczne marzenia dostępne tylko dla najbogatszych. Czy ktoś ma jeszcze wątpliwości komu powierzyć zarządzanie swoim majątkiem? ;)

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #103

Post autor: s_wojtkowski » 05 sty (wt) 2010, 10:09:06

Reklama #103

Obrazek

Reklamodawca: Agencja Le Book
Medium: K Magazine, nr 9/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Krzysztof Sierpiński SG I
Uzasadnienie: Reklama, którą wybrałem, przykuła moja uwagę głównie ze względu na to, że zawiera fantastycznie wykonane zdjęcie pięknej kobiety. Zdjęcie, choć wygląda współcześnie, zostało wykonane u schyłku lat sześćdziesiątych. Jest prowokujące nie tylko z powodu nagości, ale także z innego "typowego" dla tego okresu faktu. Tak na marginesie: jest to reklama targów reklamy.
Ostatnio zmieniony 12 lis (pt) 2010, 22:42:16 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12163
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Wyniki i podsumowanie konkursu

Post autor: s_wojtkowski » 12 sty (wt) 2010, 22:08:38

Wyniki i podsumowanie
Konkursu na Najlepszą Reklamę
Opublikowaną w Prasie Polskiej w 2009 roku




etapy konkursu

:arrow: zgłaszanie reklam & nominacje X, XI, XII ’2009
:arrow: prezentacja reklam & głosowanie XII ’2009
:arrow: ogłoszenie wyników XII ’2009



dane statystyczne

:arrow: nominowane reklamy: 103 projekty
:arrow: zgłaszający: 27 osób
:arrow: głosujący: 225 osób
(a) w grupach dziennych: 102 osoby
(b) w grupach zaocznych: 123 osoby

:arrow: rekordzistki nominacji
16 reklam - 2 osoby zgłaszające
3 reklamy - 3 osoby zgłaszające
1 reklama - 4 osoby zgłaszające

:arrow: tytuły prasowe: 47 magazynów + 0 gazet
:arrow: dzienniki: 8 reklam, ale tylko z magazynowego dodatku Gazety Wyborczej - Wysokie Obcasy
:arrow: czasopisma: Twój Styl (12 reklam), Focus (10 reklam), Claudia, Polityka (po 8 reklam), Elle (7 reklam), K Magazine, Avanti (po 5 reklam), Olivia (4 reklamy), pozostałe tytuły 1-3 reklamy (np. Machina, CKM, Playboy, 2+3D, Fotografia, Warsaw Voice, Business Magazine Manager, Businessman.pl)

:arrow: jak punktowaliśmy
reklamy bez punktów: 3/103
reklamy z przynajmniej 1 punktem: 100/103
reklamy z ponad 10 pkt.: 30/103
reklamy z ponad 20 pkt.: 15/103
reklamy z ponad 25 pkt.: 10/103



ulubione reklamy w grupach dziennych, ale... niedocenione w zaocznych

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



ulubione reklamy w grupach zaocznych, ale... w dziennych już niekoniecznie

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek



ostateczne wyniki głosowania

:arrow: Pierwsza dziesiątka to:
7 reklam komercyjnych i 3 społeczne
7 konceptów polskich i 3 zagraniczne
13 osób zgłaszających reklamy, w tym 3 mające po 2 reklamy



miejsce 10.
reklama #26

(27 głosów)
Zgłaszający: Mikołaj Rytel SG II

Obrazek



miejsce 9.
reklama #01

(28 głosów)
Zgłaszający: Alicja Więckowska SG II, Andrzej Maliszewski SG z I

Obrazek



miejsce 8.
reklama #72

(29 głosów)
Zgłaszający: Patrycja Kajma FOTO z I

Obrazek



miejsce 7.
reklama #71

(30 głosów)
Zgłaszający: Patrycja Kajma FOTO z I

Obrazek



miejsce 6.
reklama #14

(39 głosów)
Zgłaszający: Maciek Antoniewski SG z I

Obrazek



miejsce 5.
reklama #27

(40 głosów)
Zgłaszający: Nina Nowak SR I, Beata Jagłowska SG z I, Katarzyna Michalska SG I

Obrazek



miejsce 4.
reklama #25

(50 głosów)
Zgłaszający: Andrzej Maliszewski SG z I

Obrazek



miejsce 3.
reklama #96

(51 głosów)
Zgłaszający: Dorota Popiel SG z II

Obrazek
Obrazek
Obrazek



miejsce 2.
reklama #33

(63 głosy)
Zgłaszający: Justyna Chodkowska SG z I

Vice ;-) Reklama
Prasowa
Roku 2009

Obrazek

Obrazek



miejsce 1.
reklama #02

(66 głosów)
Zgłaszający: Alicja Więckowska SG II

:!: Reklama
Prasowa
Roku 2009 :!:

Obrazek



podziękowania

Dziękuję za udział w Konkursie przede wszystkim Słuchaczom zgłaszającym reklamy, ale również głosującym na swoje ulubione przekazy. Zapraszam wszystkich do udziału w edycji 2010!

Zablokowany