Reklama Prasowa Roku 2006 [NOMINACJE & WYNIKI]
Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #53
Reklama #53
Reklamodawca: Grupa Hotelowa Orbis
Medium: Wprost nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama jest utrzymana w tonacji niebieskiej (kolorystyka marki Novotel). W ten sposób buduje się w tym przekazie zaufanie i pewność, że hotele reklamowanej sieci są prowadzone wg określonych standardów i dbają o swoich klientów. Dodanie do reklamy młodej uchatki leżącej na łóżku podkreśla wrażenie miękkości (i wygody) oraz poczucie komfortu.
Reklamodawca: Grupa Hotelowa Orbis
Medium: Wprost nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama jest utrzymana w tonacji niebieskiej (kolorystyka marki Novotel). W ten sposób buduje się w tym przekazie zaufanie i pewność, że hotele reklamowanej sieci są prowadzone wg określonych standardów i dbają o swoich klientów. Dodanie do reklamy młodej uchatki leżącej na łóżku podkreśla wrażenie miękkości (i wygody) oraz poczucie komfortu.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #54
Reklama #54
Reklamodawca: Brugman Fabryka Grzejników Sp. z o.o.
Medium: Focus/Focus Extra nr 11/2006
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama jest elegancka i prosta. Copy ograniczono tu do minimum. Przy pierwszym spojrzeniu rzuca się w oczy grzejnik, który nie wygląda jak tradycyjny kaloryfer. Jest bardziej elegancki, wyeksponowany na brązowej ścianie robi pozytywne, ciepłe wrażenie. Dopiero szczegółowe przyjrzenie się ilustracji powoduje, że zaczynamy rozumieć tekst pod ilustracją. Wniosek? Ten grzejnik jest prawdziwym dziełem sztuki zaprojektowanym przez wybitnych designer'ów.
Reklamodawca: Brugman Fabryka Grzejników Sp. z o.o.
Medium: Focus/Focus Extra nr 11/2006
Format: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama jest elegancka i prosta. Copy ograniczono tu do minimum. Przy pierwszym spojrzeniu rzuca się w oczy grzejnik, który nie wygląda jak tradycyjny kaloryfer. Jest bardziej elegancki, wyeksponowany na brązowej ścianie robi pozytywne, ciepłe wrażenie. Dopiero szczegółowe przyjrzenie się ilustracji powoduje, że zaczynamy rozumieć tekst pod ilustracją. Wniosek? Ten grzejnik jest prawdziwym dziełem sztuki zaprojektowanym przez wybitnych designer'ów.
Ostatnio zmieniony 15 gru (pt) 2006, 19:32:48 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #55
Reklama #55
Reklamodawca: Axel Springer Polska
Medium: Press nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama gazety w czasopiśmie (branżowym) skierowana jest do potencjalnych reklamodawców. Przekaz utrzymany jest w tonacji kolorystycznej Dziennika. Jest tu dużo "oddechu", wolnej przestrzeni, co ułatwia proces percepcji i zachęca do dokładniejszego przyjrzenia się tej stronie. Naburmuszone dziecko (które symbolizuje konkurencję gazety - z punktu widzenia wydawcy Dziennika trochę jakby... niepoważną) w połączeniu z nagłówkiem wywołuje u Czytelnika szeroki uśmiech.
Reklamodawca: Axel Springer Polska
Medium: Press nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama gazety w czasopiśmie (branżowym) skierowana jest do potencjalnych reklamodawców. Przekaz utrzymany jest w tonacji kolorystycznej Dziennika. Jest tu dużo "oddechu", wolnej przestrzeni, co ułatwia proces percepcji i zachęca do dokładniejszego przyjrzenia się tej stronie. Naburmuszone dziecko (które symbolizuje konkurencję gazety - z punktu widzenia wydawcy Dziennika trochę jakby... niepoważną) w połączeniu z nagłówkiem wywołuje u Czytelnika szeroki uśmiech.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklam #56
Reklama #56
Reklamodawca: Suzuki Motor Poland Sp z o.o.
Medium: Manager Magazin nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama w stylu humorystycznym. Występuje tu kontrast kolorystyczny pomiędzy dwiema ilustracjami: górna jest w ciemnej tonacji, a dolna w jasnej. Reklama sugeruje, że samochód Suzuki Grand Vitara jest tak świetny i komfortowy, że tak na serio to tylko nim można jeździć, bo wszystkie inne "nie dorastają mu do pięt".
Reklamodawca: Suzuki Motor Poland Sp z o.o.
Medium: Manager Magazin nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama w stylu humorystycznym. Występuje tu kontrast kolorystyczny pomiędzy dwiema ilustracjami: górna jest w ciemnej tonacji, a dolna w jasnej. Reklama sugeruje, że samochód Suzuki Grand Vitara jest tak świetny i komfortowy, że tak na serio to tylko nim można jeździć, bo wszystkie inne "nie dorastają mu do pięt".
Ostatnio zmieniony 07 gru (czw) 2006, 14:16:22 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #57
Reklama #57
Reklamodawca: Elite Coffee Services
Medium: Manager Magazin nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama zwraca uwagę oryginalną częścią ilustracyjną. Czytelnik ma wrażenie elegancji, ekskluzywności, ale zarazem też ekstrawagancji.
Reklamodawca: Elite Coffee Services
Medium: Manager Magazin nr 10/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Reklama zwraca uwagę oryginalną częścią ilustracyjną. Czytelnik ma wrażenie elegancji, ekskluzywności, ale zarazem też ekstrawagancji.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklamy #58, #59 i #60
Reklama #58, #59 i #60 (jako kampania)
Reklamodawca: Masterfoods Polska Sp. z o.o.
Medium: Dobre Rady nr 10/2006
Formaty: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Adresatami tej serii reklam są właściciele i miłośnicy kotów. Przekaz działa na Czytelników emocjonalnie. Skojarzenie jest tu następujące: "Awww. Jakie słodkie! Mój kiciuś też tak robi!". Reklama przyciąga uwagę ze względu na duże zbliżenie ("detal") pokazane w części ilustracyjnej. Rozbudowane copy jest tu zbędne.
Reklamodawca: Masterfoods Polska Sp. z o.o.
Medium: Dobre Rady nr 10/2006
Formaty: ~ 1/2 A4
Zgłaszający: Natalia Zwolińska SR I
Uzasadnienie: Adresatami tej serii reklam są właściciele i miłośnicy kotów. Przekaz działa na Czytelników emocjonalnie. Skojarzenie jest tu następujące: "Awww. Jakie słodkie! Mój kiciuś też tak robi!". Reklama przyciąga uwagę ze względu na duże zbliżenie ("detal") pokazane w części ilustracyjnej. Rozbudowane copy jest tu zbędne.
Ostatnio zmieniony 15 gru (pt) 2006, 19:34:47 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #61
Reklama #61
Reklamodawca: Sony Ericsson Polska
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Bardzo trafny przekaz: z tym telefonem nigdy się nie zgubisz we współczesnym świecie, chyba, że... właśnie to lubisz i tego sobie życzysz.
Reklamodawca: Sony Ericsson Polska
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Bardzo trafny przekaz: z tym telefonem nigdy się nie zgubisz we współczesnym świecie, chyba, że... właśnie to lubisz i tego sobie życzysz.
Ostatnio zmieniony 07 gru (czw) 2006, 15:48:37 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #62
Reklama #62
Reklamodawca: Canon Polska
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Przekaz sugeruje, że reklamowany aparat nie tylko robi zdjęcia lepsze niż jakikolwiek inny, ale że dodatkowo jest superprosty w obsłudze - nawet dziecko sobie z nim poradzi. Dodatkowym atutem jest znane hasło "Witamy w klubie", użyte tu jako nagłówek w świeżym kontekście.
Reklamodawca: Canon Polska
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Przekaz sugeruje, że reklamowany aparat nie tylko robi zdjęcia lepsze niż jakikolwiek inny, ale że dodatkowo jest superprosty w obsłudze - nawet dziecko sobie z nim poradzi. Dodatkowym atutem jest znane hasło "Witamy w klubie", użyte tu jako nagłówek w świeżym kontekście.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #63
Reklama #63
Reklamodawca: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Reklama doskonale ilustruje zalety monitora, a nagłówek ("wyobraź sobie zmysłowość kształtu i ruchu") oraz tekst właściwy precyzyjnie dopełniają całość przekazu.
Reklamodawca: Samsung Electronics Polska Sp. z o.o.
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Reklama doskonale ilustruje zalety monitora, a nagłówek ("wyobraź sobie zmysłowość kształtu i ruchu") oraz tekst właściwy precyzyjnie dopełniają całość przekazu.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #64
Reklama #64
Reklamodawca: Sanford Polska
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Fajny pomysł. Copy ograniczono tu do sloganu "Where will you take me?", który stanowi dopełnienie zamieszczonych powyżej aż 36 (!) różnych ilustracji, na których pokazano symbol marki Parker (strzałkę) w różnych sytuacjach. Przekaz jest jasny i czytelny: Niezależnie od tego w jakiej sytuacji, w jakim położeniu i gdzie się znajdziesz - miej swojego Parkera zawsze pod ręką.
Reklamodawca: Sanford Polska
Medium: Men's Health nr 12/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Patryk Błaszczak SG I
Uzasadnienie: Fajny pomysł. Copy ograniczono tu do sloganu "Where will you take me?", który stanowi dopełnienie zamieszczonych powyżej aż 36 (!) różnych ilustracji, na których pokazano symbol marki Parker (strzałkę) w różnych sytuacjach. Przekaz jest jasny i czytelny: Niezależnie od tego w jakiej sytuacji, w jakim położeniu i gdzie się znajdziesz - miej swojego Parkera zawsze pod ręką.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Reklama #65
Reklama #65
Reklamodawca: Decathlon Polska
Medium: Metro
Format: ~A3
Zgłaszający: Krzysztof Mietliński SG I
Uzasadnienie: Kto jak kto, ale przed Świętami Bożego Narodzenia, to przede wszystkim św. Mikołaj powinien być w doskonałej formie. Przede wszystkim fizycznej.
Reklamodawca: Decathlon Polska
Medium: Metro
Format: ~A3
Zgłaszający: Krzysztof Mietliński SG I
Uzasadnienie: Kto jak kto, ale przed Świętami Bożego Narodzenia, to przede wszystkim św. Mikołaj powinien być w doskonałej formie. Przede wszystkim fizycznej.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
O kolejnych etapach konkursu
Na tej świątecznej reklamie kończymy już definitywnie etap przyjmowania zgłoszeń do konkursu.
(Bardzo dziękuję Adamowi Dobkowskiemu za życzliwość, zrozumienie i profesjonalne scany.)
Oddajmy się teraz kontemlacji.
Wkrótce głosowanie (wg procedury, którą ogłoszę na początku przyszłego tygodnia) i wybór Reklamy Prasowej Roku 2006.
Wyniki zostaną ogłoszone i opublikowane jeszcze przed Świętami.
(Bardzo dziękuję Adamowi Dobkowskiemu za życzliwość, zrozumienie i profesjonalne scany.)
Oddajmy się teraz kontemlacji.
Wkrótce głosowanie (wg procedury, którą ogłoszę na początku przyszłego tygodnia) i wybór Reklamy Prasowej Roku 2006.
Wyniki zostaną ogłoszone i opublikowane jeszcze przed Świętami.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Podsumowanie konkursu Reklama Prasowa Roku 2006
Podsumowanie konkursu
REKLAMA PRASOWA ROKU 2006
zgłoszone reklamy: 65 projektów
zgłaszający: 18 osób (każda osoba zgłosiła od 1 do 13 projektów) - bardzo Wam wszystkim dziękuję, bez Was ten konkurs w ogóle nie mógłby mieć miejsca
głosujący: 120 osób (też dziękuję)
(a) w internecie: 14 osób
(b) w grupach zaocznych: 60 osób
(c) w grupach dziennych: 46 osób
nagrody: wszystkie osoby, które zgłosiły przynajmniej jedną reklamę spośród opublikowanych w tym poście (a publikuję tu pierwsze piątki z każdego z trzech głosowań) otrzymują oceny celujące z przedmiotu Reklama Prasowa (z działu Aspekty graficzne i kreatywne RP) i są zwolnione z tej częsci egzaminu końcowego, która dotyczy kwestii graficznych i kreatywnych RP. Szczególnie serdecznie gratuluję Urszuli Golnik (SR I), która wyszukała (we Wprost) Reklamę Prasową Roku 2006. A Ola Szczawińska (SG II), która jako jedyna wśród nagrodzonych uczy się na II roku, otrzyma nagrodę w postaci albumowej bądź podwyższę jej (+1) ocenę ostateczną z przedmiotu Projektowanie Reklam Prasowych (wg jej decyzji).
Wyniki głosowania internetowego
miejsce 10. reklamy #1, #7, #10, #13, #19, #40, #41, #49, #52, #53, #58, #63 (wszystkie po 1 głosie)
miejsca 7-9. reklamy #2, #34, #37 (wszystkie po 2 głosy)
miejsca 3-6. reklamy #3, #14, #27, #55 (wszystkie po 3 głosy)
miejsce 2. reklama #31 (4 głosy)
miejsce 1. reklama #29 (7 głosów)
Wyniki głosowania w grupach zaocznych
miejsca 7-10. reklamy #6, #10, #21, #63 (wszystkie po 6 głosów)
miejsca 5-6. reklamy #16/17, #55 (obie po 8 głosów)
miejsce 4. reklama #19 (9 głosów)
miejsce 3. reklama #4 (10 głosów)
miejsce 2. reklama #5 (11 głosów)
miejsce 1. reklama #37 (16 głosów!)
Wyniki głosowania w grupach dziennych
miejsca 7-10. reklamy #16/17, #19, #27, #65 (wszystkie po 5 głosów)
miejsca 3-6. reklamy #4, #7, #21, #31 (wszystkie po 6 głosów)
miejsce 2. reklama #28 (7 głosów)
miejsce 1. reklama #37 (14 głosów!)
Wyniki ostateczne
miejsca 8-10. reklamy #7, #16/17, #21 (wszystkie po 12 głosów)
miejsce 7. reklama # 55 (13 głosów)
miejsce 6. Reklama #29 (14 głosów)
miejsca 3-5. reklama #5, reklama #19, reklama #31 (wszystkie po 15 głosów)
miejsce 2. reklama #4 (16 głosów)
Vice Reklama Prasowa Roku 2006
miejsce 1. reklama #37 (32 głosy!)
Reklama Prasowa Roku 2006
Reklamodawca: W. Kruk S.A.
Medium: Wprost nr 48/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Urszula Golnik SR I
Uzasadnienie: Jest to reklama pierścionka zaręczynowego "Jedyny". Bardzo dobrze zauważalny przekaz. Ciekawy pomysł graficzny. Na czarnym tle duży pierścionek z białego złota - bardzo dobrze widoczny. Czarny kolor tła podkreśla to, że produkt jest elegancki, luksusowy. Zamiast brylantu w sześcioramiennej koronie siedzi skulona, naga kobieta, której wzrok skierowany jest na czytelnika. Pierścionek nazywa się "Jedyny", bo (a) jest "jedyna" taka okazja, (b) jest przeznaczony dla tej "jedynej" kobiety, która jest jak brylant w koronie tego pierścionka - cenna, piękna, delikatna, nieskazitelna...
Konkurs Reklama Prasowa Roku 2006 uważam za zakończony.
Zapraszam do kolejnej edycji RP "07 zgłoś się".
REKLAMA PRASOWA ROKU 2006
zgłoszone reklamy: 65 projektów
zgłaszający: 18 osób (każda osoba zgłosiła od 1 do 13 projektów) - bardzo Wam wszystkim dziękuję, bez Was ten konkurs w ogóle nie mógłby mieć miejsca
głosujący: 120 osób (też dziękuję)
(a) w internecie: 14 osób
(b) w grupach zaocznych: 60 osób
(c) w grupach dziennych: 46 osób
nagrody: wszystkie osoby, które zgłosiły przynajmniej jedną reklamę spośród opublikowanych w tym poście (a publikuję tu pierwsze piątki z każdego z trzech głosowań) otrzymują oceny celujące z przedmiotu Reklama Prasowa (z działu Aspekty graficzne i kreatywne RP) i są zwolnione z tej częsci egzaminu końcowego, która dotyczy kwestii graficznych i kreatywnych RP. Szczególnie serdecznie gratuluję Urszuli Golnik (SR I), która wyszukała (we Wprost) Reklamę Prasową Roku 2006. A Ola Szczawińska (SG II), która jako jedyna wśród nagrodzonych uczy się na II roku, otrzyma nagrodę w postaci albumowej bądź podwyższę jej (+1) ocenę ostateczną z przedmiotu Projektowanie Reklam Prasowych (wg jej decyzji).
Wyniki głosowania internetowego
miejsce 10. reklamy #1, #7, #10, #13, #19, #40, #41, #49, #52, #53, #58, #63 (wszystkie po 1 głosie)
miejsca 7-9. reklamy #2, #34, #37 (wszystkie po 2 głosy)
miejsca 3-6. reklamy #3, #14, #27, #55 (wszystkie po 3 głosy)
miejsce 2. reklama #31 (4 głosy)
miejsce 1. reklama #29 (7 głosów)
Wyniki głosowania w grupach zaocznych
miejsca 7-10. reklamy #6, #10, #21, #63 (wszystkie po 6 głosów)
miejsca 5-6. reklamy #16/17, #55 (obie po 8 głosów)
miejsce 4. reklama #19 (9 głosów)
miejsce 3. reklama #4 (10 głosów)
miejsce 2. reklama #5 (11 głosów)
miejsce 1. reklama #37 (16 głosów!)
Wyniki głosowania w grupach dziennych
miejsca 7-10. reklamy #16/17, #19, #27, #65 (wszystkie po 5 głosów)
miejsca 3-6. reklamy #4, #7, #21, #31 (wszystkie po 6 głosów)
miejsce 2. reklama #28 (7 głosów)
miejsce 1. reklama #37 (14 głosów!)
Wyniki ostateczne
miejsca 8-10. reklamy #7, #16/17, #21 (wszystkie po 12 głosów)
miejsce 7. reklama # 55 (13 głosów)
miejsce 6. Reklama #29 (14 głosów)
miejsca 3-5. reklama #5, reklama #19, reklama #31 (wszystkie po 15 głosów)
miejsce 2. reklama #4 (16 głosów)
Vice Reklama Prasowa Roku 2006
miejsce 1. reklama #37 (32 głosy!)
Reklama Prasowa Roku 2006
Reklamodawca: W. Kruk S.A.
Medium: Wprost nr 48/2006
Format: ~A4
Zgłaszający: Urszula Golnik SR I
Uzasadnienie: Jest to reklama pierścionka zaręczynowego "Jedyny". Bardzo dobrze zauważalny przekaz. Ciekawy pomysł graficzny. Na czarnym tle duży pierścionek z białego złota - bardzo dobrze widoczny. Czarny kolor tła podkreśla to, że produkt jest elegancki, luksusowy. Zamiast brylantu w sześcioramiennej koronie siedzi skulona, naga kobieta, której wzrok skierowany jest na czytelnika. Pierścionek nazywa się "Jedyny", bo (a) jest "jedyna" taka okazja, (b) jest przeznaczony dla tej "jedynej" kobiety, która jest jak brylant w koronie tego pierścionka - cenna, piękna, delikatna, nieskazitelna...
Konkurs Reklama Prasowa Roku 2006 uważam za zakończony.
Zapraszam do kolejnej edycji RP "07 zgłoś się".
Ostatnio zmieniony 30 sty (pt) 2009, 14:32:41 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 5 razy.
- s_wojtkowski
- Wyrocznia WSR
- Posty: 12162
- Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00
Przpomnienie konkursu z roku 2006
Przypominam ten piękny zbiór najciekawszych reklam prasowych opublikowanych w prasie polskiej w 2006 roku. Robię to przede wszystkim dla zachęty. Zachęcam mianowicie wszystkich, którzy mogą wziąć aktywny udział w tegorocznej (AD 2008) edycji konkursu na najlepszą reklamę prasową, aby to zrobili.
Szukajcie ciekawych reklam w dziennikach i czasopismach i zgłaszajcie je do konkursu (czyli składajcie bezpośrednio na moje ręce wraz z dołączoną metryczką -> patrz regulamin). Zapraszam!
Szukajcie ciekawych reklam w dziennikach i czasopismach i zgłaszajcie je do konkursu (czyli składajcie bezpośrednio na moje ręce wraz z dołączoną metryczką -> patrz regulamin). Zapraszam!