Reklama Prasowa Roku 2009 [NOMINACJE & WYNIKI]

O wszystkim co nie pasuje do pozostałych for np.: Hobby, Muzyka, Kino, Film, TV, Sport, Gry i zabawy, Internet, Książki

Moderatorzy: zielonyszerszen, s_wojtkowski, sinar

Zablokowany
Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama Prasowa Roku 2009 [NOMINACJE & WYNIKI]

Post autor: s_wojtkowski » 10 lis (wt) 2009, 23:45:47

Konkurs na Reklamę Prasową Roku 2009!

[regulamin]


(1) Konkurs polega na wyborze najlepszej reklamy prasowej spośród ogłoszeń publikowanych w prasie polskiej od stycznia do grudnia 2009 roku.

(2) Reklamy mogą zgłaszać wyłącznie aktualni Słuchacze oraz Absolwenci WSR.

(3) Reklamy do Konkursu zgłasza się poprzez złożenie na ręce Sławomira Wojtkowskiego (lub w sekretariacie na jego nazwisko) oryginału reklamy (lub bardzo dobrego scanu w wersji drukowanej i elektronicznej) z krótką metryczką (przesłaną mailem na adres wojtkowski@szkolareklamy.pl lub dołączonej na płytce CD) wg poniższego wzoru:

-> tytuł dziennika lub czasopisma,
-> numer, z którego pochodzi reklama + data jego publikacji,
-> nazwa reklamodawcy,
-> krótkie (2-5 zdaniowe) lub nieco dłuższe uzasadnienie wyjątkowości reklamy.
-> imię, nazwisko i grupa zgłaszającego.

Dopuszcza się też przesłanie reklamy (wraz z opisem jw.) pocztą tradycyjną.

(4) Każda osoba może zgłosić dowolną ilość reklam pod warunkiem dołączenia do każdego zgłoszonego projektu oddzielnej metryczki, o której mowa w pkt. (3).

(5) Reklamy można zgłaszać w nieprzekraczalnym terminie do dn. 05/12/2008 (sobota).

(6) Wybór Reklamy Prasowej Roku 2009 odbędzie się na następujacych zasadach:

Wszystkie oryginalne reklamy (wycięte z gazet lub magazynów) zostaną wyeksponowane w korytarzu szkolnym wiadącym przy salach nr 6 i 7 w kierunku toalet; głosowanie - na specjalnych ostemplowanych kuponach kolportowanych na terenie szkoły (i wydawanych wyłącznie aktualnym Słuchaczom WSR), które po wypełnieniu trzeba będzie umieścić w specjalnej urnie wystawionej w sekretariacie WSR - będzie miało miejsce:
- w dn. 06/12/2009 (niedziela) dla grup zaocznych specjalizacji SG i FOTO,
- w dn. 07/12/2009 (poniedziałek) dla grup dziennych,
- w dn. 12/12/2009 dla grup zaocznych specjalizacji SR i TV
;
oficjalny komunikat ogłaszajacy zwycięzcę (zwyciężczynię?) ogłoszony zostanie na spotkaniach opłatkowo-świątecznych WSR w dn. 13/12/2009 (niedziela), 20/12/2009 (niedziela) i 21/12/2009 (poniedziałek) oraz na forum szkolareklamy.pl

(7) Nagrody w Konkursie są następujące:

(7a) za zgłoszenie reklamy, która zwyciężyła -> zwolnienie z zaliczenia zajęć z Reklamy Prasowej (lub innych zajęć prowadzonych przez Sławomira Wojtkowskiego) z oceną bardzo dobrą, przy czym w przypadku wszystkich innych zajęć poza Reklamą prasową pozostaje w mocy obowiązek zaliczenia (na dowolną ocenę) wymaganych prac śródsemestralnych;

(7b) za zgłoszenie reklamy, która nie zwyciężyła, ale znalazła się w pierwszej dziesiątce głosowania -> podwyższenie oceny końcowej z opisanych w punkcie (7a) przedmiotów o jeden stopień w górę.

Zapraszam do wspólnej zabawy*!

* wyrażam przy tym nadzieję, że wueserowe środowisko doskonale rozumie, że nasz konkurs to dużo więcej niż zabawa - walorów poznawczych, analitycznych, estetycznych i kreatywnych konkursu nie da się przecenić!

Zapraszam też do obejrzenia reklam nominowanych i nagrodzonych w poprzednich edycjach konkursu:

Reklama Prasowa Roku 2008 [NOMINACJE & WYNIKI]
Reklama Prasowa Roku 2007 [NOMINACJE & WYNIKI]
Reklama Prasowa Roku 2006 [NOMINACJE & WYNIKI]
Ostatnio zmieniony 12 lis (pt) 2010, 22:47:51 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #1

Post autor: s_wojtkowski » 11 lis (śr) 2009, 01:01:09

Reklama #1

Obrazek

Reklamodawca: Cortland Sp. z o.o.

Medium (a): Computer Arts (edycja polska), nr 9/2009
Medium (b): Computer Arts (edycja polska), nr 11/2009

Format: ~A4

Zgłaszający (a): Alicja Więckowska SG II
Zgłaszający (b): Andrzej Maliszewski SG z I

Uzasadnienie (a): Reklama zaprojektowana dokładnie pod grupę docelową. Sądzę, że większość posiadaczy komputerów Macintosh ten słowny żart rozbawi. Znakomity przykład użycia w reklamie slangu środowiska komputerowego ("wysypał"), a i układ czcionki przykuwa wzrok.
Uzasadnienie (b): Ta reklama jest jak cięta riposta: pomysłowe wykorzystanie gry słów połączone z oszczędną, ale dosadną grafiką. Na białym, surowym tle makówka (przyciąga uwagę!), z której wysypuje się... mak liter układających się w ukierunkowujące odbiór reklamy pytanie. Poniżej propozycja rozwiązania problemu. Zabawne, zwięzłe, nieprzeładowane.

Komentarz sw: To wszystko prawda, co piszecie, zastanawiam sie tylko nad wizerunkiem Mac'a, jaki (być może) wyziera z tej reklamy... Czyżby byli aż tak pewni swego?

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #2

Post autor: s_wojtkowski » 11 lis (śr) 2009, 01:15:30

Reklama #2

Obrazek

Reklamodawca: Agora SA
Medium: National Geographic Polska, nr 9/2009
Format: ~A5
Zgłaszający: Alicja Więckowska SG II
Uzasadnienie: Gazeta jako laptop to pomysł prosty i ciekawy, łatwy do zrozumienia na pierwszy rzut oka. Zdjęcie mówi wszystko, a światło kieruje nasz wzrok od razu w pożądanym kierunku. Nie ma innych napisów niż "wyborcza.pl", przez co reklama zyskuje na wyrazistości.

Komentarz sw: Podobno proste pomysły są najlepsze. Okaże się.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #3

Post autor: s_wojtkowski » 11 lis (śr) 2009, 01:22:28

Reklama #3

Obrazek

Reklamodawca: Polmos Białystok S.A.
Medium: Wiadomości handlowe dla kupców i przedsiębiorców, nr 8-9/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Alicja Więckowska SG II
Uzasadnienie: Ciekawe wykorzystanie nazwy marki, chwytliwe dla przedsiębiorców hasło "wyższa szkoła zysków", osobliwy układ reklamy i nienachalne, lecz rzucające się w oczy osiągnięcia - wypijmy za to!

Komentarz sw: Takich reklam - ze względu na ograniczenia prawne w reklamowaniu alkoholi - nie będziemy mieli zbyt wiele. Zwróćcie uwagę na tytuł czasopisma, w którym ukazał się ten przekaz. W ubiegłym roku reklama Żubrówki (a właściwie żubranka :wink:) uplasowała się na 10. miejscu.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #4

Post autor: s_wojtkowski » 12 lis (czw) 2009, 09:57:15

Reklama #4

Obrazek

Reklamodawca: Interaceituna
Medium: Twój Styl, nr 10/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Alicja Więckowska SG II
Uzasadnienie: Kolejna odsłona kampanii promującej Hiszpanię i jej oliwki. Znakomite zdjęcie sprawia, że, być może oklepany pomysł z serduszkiem, nabiera nowego blasku. A może raczej delikatnego lśnienia... oliwek. Komunikat nie jest nudny dzięki temu, że oliwki nie są ułożone idelanie równo i pod różnymi kątami miga nam trochę czerwieni. Także tło, z subtelnym zanikiem światła na czarnych oliwkach, jest doskonałym podkreśleniem tego produktu.

Komentarz sw: Lubię oliwki. I jestem naprawdę ciekawy, czy gdybym nie lubił, ta reklama też by mi się podobała.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #5

Post autor: s_wojtkowski » 12 lis (czw) 2009, 10:04:23

Reklama #5

Obrazek

Reklamodawca: Apart Sp. z o.o.

Medium (a): Twój Styl, nr 6/2009
Medium (b): Viva, nr 24/2009 z dn. 26/11/2009

Format: ~A4

Zgłaszający (a): Alicja Więckowska SG II
Zgłaszający (b): Beata Jagłowska SG z I

Uzasadnienie (a): Czystość formy i bogate kolory. Patrząc na tę reklamę z łatwością można uwierzyć, że wyroby firmy Apart są tworzone "Z miłości do piękna".
Uzasadnienie (b): Reklama jest wspaniale dopracowana - piękne kolory, symetria i czystość. Kojarzy się z tym, z czym powinna się kojarzyć reklam biżuterii - z szykiem, klasą, bogactwem. Nie trzeba dużo pisać, by dotrzeć do klienta - wystarczy atrakcyjna ilustracja, dobra marka i trafny slogan. Dla mnie - strzał w dziesiątkę.

Komentarz sw: Marka Apart ma swoje nominacje w naszym konkursie właściwie co rok. Ale nagród nie zdobywa.
Ostatnio zmieniony 05 gru (sob) 2009, 23:08:50 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #6

Post autor: s_wojtkowski » 15 lis (ndz) 2009, 14:58:43

Reklama #6

Obrazek

Reklamodawca: Grupa PSA Peugeot Citroën
Medium: Polityka nr 37/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Alicja Więckowska SG II
Uzasadnienie: Hasło "Efektywnie wykorzystana przestrzeń" jest doskonale zobrazowane, dzięki czemu łatwo je zapamiętać. Dodatkowo, dzięki umieszczeniu wielu zdjęć samochodu bedącego przedmiotem reklamy, możemy zobaczyć go z każdej strony. Jednocześnie, mimo wielu elementów, część graficzna tej reklamy to swoisty chaos kontrolowany i przemyślany, a nie po prostu chaos.

Komentarz sw: Rzeczywiście, niebanalny layout (szczególnie jak na reklamę z branży motoryzacyjnej).

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #7

Post autor: s_wojtkowski » 15 lis (ndz) 2009, 16:12:58

Reklama #7

Obrazek

Reklamodawca: RMF Classic

Medium (a): M jak Mieszkanie, nr 11/2009
Medium (b): Polityka, nr 40/2009 z dn. 03/10/2009

Format: ~A4

Zgłaszający (a): Alicja Więckowska SG II
Zgłaszający (b): Julia Zembaty SG z I

Uzasadnienie (a): Ta reklama to klasyka w najlepszym wydaniu. To nie stary grat, lecz piękny i urzekający relikt z przeszłości - lśniący i robiący wrażenie. Moim zdaniem łatwo przenieść pozytywne uczucia, związane z tym samochodem, na muzykę klasyczną prezentowaną przez RMF Classic.
Uzasadnienie (b): Na pierwszy rzut oka to reklama samochodu - ale jakiego? Po chwili dostrzegamy, że chodzi jednak o radio. Reklama kreuje klasyczny wizerunek RMF Classic. Poza tym jest po prostu elegancka.

Komentarz sw: Dodałbym do tego ciekawą typografię i użycie czerni w funkcji estetycznej (budowania wrażenia elegancji i prestiżu).
Ostatnio zmieniony 05 gru (sob) 2009, 23:40:40 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #8

Post autor: s_wojtkowski » 15 lis (ndz) 2009, 16:20:03

Reklama #8

Obrazek

Reklamodawca: Wirtualna Polska S.A.

Medium (a): Machina Design, nr 2/2009
Medium (b): Wysokie Obcasy, dodatek do Gazety Wyborczej z dn. 28/11/2009

Format: ~A4

Zgłaszający (a): Alicja Więckowska SG II
Zgłaszający (b): Katarzyna Michalska SG I

Uzasadnienie (a): Jak lepiej zareklamować stronę o serialach niż przez ich pokazanie? W tej reklamie każdy znajdzie coś dla siebie. Możemy zobaczyć tu zarówno rodzinne "Ranczo" i "Brzydulę", jak i gości zza granicy takich jak dr House. Reklama przyciąga wzrok kolorem, ruchem i znanymi nam postaciami. Szczegóły z dalszego planu, takie jak np. wybuchający samolot, sprawiają, że gdy już reklama ta przyciągnie wzrok, to zatrzymuję go na dłużej niż parę sekund.
Uzasadnienie (b): Dokładnie tak jak napisano na reklamie – wszystkie najlepsze polskie i zagraniczne seriale w jednym miejscu. Każdy kto lubi seriale, chętnie zatrzyma się przy tej reklamie i dla zabawy spróbuje rozpoznać każdego bohatera. Postaci są zaprezentowane w jednej wielowątkowej scenerii, co wzbudza dodatkowe zainteresowanie.

Komentarz sw: O sile tej reklamy decyduje oczywiście oryginalna (bo nie-fotograficzna) część ilustracyjna. Myślę, że nie tylko fanom zasygnalizowanych w niej seriali (nie znam żadnego z nich :cry:) - może się podobać.
Ostatnio zmieniony 06 gru (ndz) 2009, 00:15:19 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #9

Post autor: s_wojtkowski » 15 lis (ndz) 2009, 16:27:26

Reklamy #9 i #9'

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Grupa Onet.pl S.A.

Medium: CKM nr 11/2009
Medium': Polityka, nr 40/2009 z dn. 03/10/2009

Format: ~A4
Format': ~A4

Zgłaszający: Alicja Więckowska SG II
Zgłaszający': Julia Zembaty SG z I

Uzasadnienie: Czarne tło i wyraźne zdjęcie. I ten mały biały napis który niezmiennie przyciąga naszą uwagę. Hasło "Ty rośniesz, ja maleję - kompleks" można rozumieć na dwa sposoby i to właśnie owa dwuznaczność sprawia, że jest przekaz jest ciekawy. Zwolennicy siłki, lub sterydów powiedzą zapewnę, że wielkie mięśnie rzeczywiście zmniejszają kompleksy. Przeciwnicy zaś zobaczą w "kompleksie" zapewne przenośnię, a w całym haśle przypomnienie, że wielkie mięśnie nie dodają, lecz ujmują punktów w sypialni. Reklama ta z pewnością zachęca do dyskusji nie tylko w sposób kontrowersyjny, ale też na konktrowersyjne tematy.
Uzasadnienie': Zaskakująca reklama wykorzystująca humor. Spojrzenie na biznes z innego punktu widzenia. Przełamanie stereotypu sztywnego biznesmena, który "lubi biznesowe lunche".

Komentarz sw: Zastanawiam się tylko, czy te przekazy zachęcą target audience do odwiedzenia sportowego i biznesowego serwisu Onetu (bo przecież to te fragmenty portalu są przedmiotami reklam...)
Ostatnio zmieniony 02 sty (sob) 2010, 01:14:35 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #10

Post autor: s_wojtkowski » 15 lis (ndz) 2009, 16:37:55

Reklamy #10 i #10'

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Nikon Corporation

Medium: National Geographic Polska, nr 5/2009
Medium': Zwierciadło, nr 12/2009

Format: ~A5
Format': ~A4

Zgłaszający: Alicja Więckowska SG II
Zgłaszający': Dominika Kijowska FOTO z I

Uzasadnienie: Ten przekaz znakomicie ze sobą współgra - grafika jest zarówno odpowiedzią na postawione w nagłówku pytanie, jak i nawiązaniem do koloru aparatów, a nawet kolejności ich przedstawienia. Hasło w formie pytania, skłania nas też do bardziej osobistego stosunku do przedstawionego produktu.
Uzasadnienie': Interesujące i przyciągające wzrok zdjęcie. Ładny graficznie projekt.

Komentarz sw: Taki jeden mój kolega sformułował nastepującą wypowiedź o tych reklamach: "dobra tam kolory kolory... może to i ładne, ale... dlaczego te dziewczyny takie brzydkie?"
Ostatnio zmieniony 31 gru (czw) 2009, 01:30:11 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #11

Post autor: s_wojtkowski » 16 lis (pn) 2009, 18:07:19

Reklama #11

Obrazek

Reklamodawca: Premium Cigars Sp. z o.o.
Medium: Business Magazine Manager, nr 1/2009
Format: ~A4
Zgłaszający: Piotr Prończuk ITN
Uzasadnienie: Poczuj klimat Havany, gdzie cygara (może oprócz Buena Vista Social Club oraz mojito) są najwyższą wartością narodową. To tutaj wytwarzane są najlepsze i najdroższe cygara na świecie z wieloletnią tradycją i pasją. Kultura i precyzja w ręcznej produkcji cygar gwarantuje ich wyjątkowość i unikalność. Reklama bez zbędnego nadęcia stara się w jakimś stopniu oddać ten klimat.

Komentarz sw: Nie ma obowiązkowej informacji o szkodliwości palenia cygar? Widocznie są bezpieczniejsze niż papierosy!

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #12

Post autor: s_wojtkowski » 19 lis (czw) 2009, 10:42:56

Reklama #12

Obrazek

Reklamodawca: Zelmer S.A.

Medium (a): Avanti, nr 7/2009
Medium (b): Claudia, nr 7/2009

Format: ~A4

Zgłaszający (a): Mikołaj Rytel SG II
Zgłaszający (b): Katarzyna Michalska SG I

Uzasadnienie (a): To jedna z najciekawszych kampanii roku; szczególnie reklama telewizyjna wyróżniała się na tle innych, a tu mamy jej adaptację prasową. Reklama ta jest twórcza, oryginalna, efektowna, a przy tym dosłowna i celna.
Uzasadnienie (b): Oto nagrodzona Grand Prix w konkursie Effie reklama Zelmera - dzieło agencji Red8 Communications. W tej reklamie jest naprawdę wszystko, czego potrzeba by wyróżnić markę od konkurencji i skutecznie zakomunikować jej pozycjonowanie - „niezawodność”. W dosadny sposób pokazane jest jak ludzie Zelmera "czepiają się drobiazgów", dzięki czemu ich produkty są naprawdę dobrej jakości. Reklama na pewno należy do twórczych, jest fajnym uzupełnieniem telewizyjnej wersji reklamy. Zdecydowanie należy do moich faworytów ;).

Komentarz sw: Ja myślę, że to raczej spot telewizyjny był audiowizualną adaptacją reklamy prasowej i jej uzupełnieniem, a nie odwrotnie :wink:.
Ostatnio zmieniony 05 gru (sob) 2009, 13:25:20 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklamy #13

Post autor: s_wojtkowski » 19 lis (czw) 2009, 17:30:34

Reklamy #13 i #13'

Obrazek

Obrazek

Reklamodawca: Coca-Cola Poland Services Sp. z o.o.

Medium: Avanti, nr 7/2009
Medium': Claudia, nr 8/2009

Format: ~A4
Format': ~A4

Zgłaszający: Mikołaj Rytel SG II
Zgłaszający' (a): Beata Jagłowska SG z I
Zgłaszający' (b): Patrycja Kajma FOTO z I

Uzasadnienie: Im prościej, tym lepiej. Tak jest! Fajny i odważny wizerunek, przy tym dobry pomysł na lekką reklamę wakacyjną. (Są też inne wersje tego przekazu z letniej launchowej kampanii, np. z jin i jang, co sprawia, że reklama się nie nudzi.)
Uzasadnienie' (a): Im prościej, tym lepiej. Jak cytrynowy napój, to i cytrynka w reklamie. Prosto i z humorem. Pomysł rześki i lekki - jak sam napój.
Uzasadnienie' (b): Lekka, przyjemna reklama. Dojrzała cytrynka w kapelusiku, słodka kokietka... Zachęca tak, że nawet dziś mam ochotę na relaks na plaży, ze szklanką lemoniady w dłoni.

Komentarz sw: Dla mnie to też przede wszystkim wakacyjna reklama. Kojarzy mi się z Władysławowem (gdzie ją pierwszy raz zobaczyłem na latarniach ulicznych) i z Ustką (gdzie widziałem ją najczęściej - będąc na urlopie). Nie piłem Lemon&Nady zbyt dużo, ale w pokoju u moich starszych dzieci prawie zawsze była na stole.
Oto, moim zdaniem dość ciekawy, opis producenta:
Lemoniada - prosty, pyszny napój, który dawał nam w dzieciństwie orzeźwienie, gasił pragnienie i wprowadzał w beztroski nastrój. Tego lata marka Cappy proponuje nam powrót do tamtych czasów – firmy z systemu Coca-Cola wprowadzają bowiem na rynek nowy produkt – napój Lemon&Nada.
Lemon&Nada (w tłumaczeniu z języka hiszpańskego: „cytryna i nic”) to napój o prostej recepturze, doskonale gaszący pragnienie. Pozbawiona konserwantów Lemon&Nada oferuje przede wszystkim wyśmienity smak. Lemon&Nadę widać już z daleka na sklepowej półce. Klasyczny projekt opakowania odzwierciedla charakter marki – głównie jej prostotę.
Lemon&Nada jest skierowana do osób, które z dystansem podchodzą do życia, lubią delektować się chwilami zabawy i relaksu. Opakowanie produktu oraz cała kampania promocyjna marki pod hasłem „Im prościej tym lepiej” zostały zaprojektowane tak, by zarażać nas dobrym humorem. Znajdą się na nich cytryny i zabawne rysunki, komentujące z przymrużeniem oka naszą rzeczywistość.
Ostatnio zmieniony 31 gru (czw) 2009, 01:30:38 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
s_wojtkowski
Wyrocznia WSR
Wyrocznia WSR
Posty: 12148
Rejestracja: 14 sty (śr) 2004, 01:00:00

Reklama #14

Post autor: s_wojtkowski » 26 lis (czw) 2009, 15:01:21

Reklama #14

Obrazek

Reklamodawca: Fundacja Dzieci Niczyje
Medium: Charaktery, nr 11/2009
Format: 103 x 118 mm
Zgłaszający: Maciek Antoniewski SG z I
Uzasadnienie: Dowód na to, że reklama nie musi by wesoła, a nawet czasem nie powinna. Z pewnością za to przyciąga uwagę. Pomimo niewielkich rozmiarów i sporej ilości tekstu, graficzny przekaz reklamy jest tak silny, że skutecznie wzbudza zainteresowanie.

Komentarz sw: To pierwsza reklama społeczna zgłoszona w tym roku. Czy ma jakieś szanse w starciu z reklamami komercyjnymi? W ubiegłorocznej edycji konkursu niektórzy postulowali utworzenie oddzielnej kategorii dla reklam społecznych, ale ciągle jest ich zbyt mało...
Ostatnio zmieniony 04 gru (pt) 2009, 23:43:25 przez s_wojtkowski, łącznie zmieniany 2 razy.

Zablokowany